Söndagsbad


Ett av mina favoritställen just nu är i TV skåpet. Där kan jag krypa in o gömma mig o sen så kommer jag så nära TV:n.



Vilket busväder det var i går. Jag somnade gott i min vagn med vaknade när mamma o mormor gick med mig till maxi. Det blåste o regnade. Inte alls skönt. Jag fick en saccosäck som jag kan sitta i o titta på TV i. Sen fick jag en egen dator. Den skulle jag egentligen ha fått i julklapp men det blen en 13 månaders present. Den är så kul. Spelade på den hela dan i går. Men pappas dator är mer intressant!

I dag har jag varit o simmat. Jag simmade själv idag. Visserligen med flytringar men ändå. Pappa o jag simmade i en tunnel och pappa blev så yr i huvudet medan jag ville simma mera. Då var det bara att sätta fart själv. Badtimmen gick så fort o vips så hade Helen tagit fram flaskorna. Redan slut.... Jag fick vattna duscharna i stället.  
 Sträcker man upp händerna ovanför huvudet så åker man ur. Har provat o det funkar. 
 Med dessa kan man snurra hur som helst, o simma själv.

Lördag morgon = tidig morgon!

Varför skall man sova på lördagar om man inte gör det på vardagar? Ja 06:30 är väl inget tidigt



I torsdags var jag å körde båt på strömsholms kanal, det finns en "barnkanal" där vi fixar båtkörningen..!image347



Tur att det inte var så mycket vatten i kanalen för när jag inte vill köra vidare klättrar jag bara upp å drar..!
image348



När man tittar på mora träsk kan man klättra upp i skåpet så man kan trycka på tv:nimage349

Nu blir det shopping i västerås, undrar om vi blir ensamma i dag?


Filip//








"BUSKIS"




kul klipp från serien snickeriet, den hade varit kul att se!

Torsdag å jag sover igen

Nej men hej igen, kul att ni tittar in.
Nu har jag åter somnat på förmiddagen men vad gör det. Öppna f-skolan har ju stängt så vi har inte bestämt vad vi skall göra idag. Mamma är borta hela dagen med jobbet å kommer hem vid 22tiden å pappa skall på keramik i kväll så farmor skall ta hand om mig.

Min morfar har ju blivit tokig: Han köpte ju en IFK Göteborgströja till mig i somras å nu har mamma tryckt den över huvudet så jag får väl försöka se glad ut, trotts att de leder allsvenskan. image344

Här får jag sitta å äta mellis vid köksbänken därför att jag har kommit på att man kan hacka i bordet med allt å det vill inte mina föräldrar.
image345

Nu på morgonen har jag tittat på en två timmars konsert med Mora Träsk, de är bäst å pappa hann med att vila en stund och ordna frukost å disk. puhh sa han..
image346

Hej hopp!


Ja det blev inte uppdaterat varje dag allafall?!

Det beror först och främst på att jag slutat att sova på förmiddagen då det var lagom att sätta pappa vid datorn när jag sov. Nu minsan vilar jag typ 10 min sen skall det helst hända saker till ett tiden då man är mätt och lagom trött. Så vi har varit på öppna F-skolan några dagar å det blir nog idag med för sen skall de ha stängt ett par dagar. Dom skall väl på utbildning som det heter, stockholmsresa med vin mat å ja ni vet. Det är de iofs. värda kanske. Nu kommer ni att få ett par bilder från arkivet idag.

image342

image343

Hej hopp!

Tapetsering

Hej på er igen!
Nu har vi äntligen fått våra tapeter till kök/vardagsrum. De blev så bra. Jag hjälpte pappa med finliret.

   

Igår var jag på promenad med mamma, mormor o morfar. Vi gick till gammelfarmor Gun. Där får man busa o jättegott fika.

   

På kvällen busade jag o pappa med kaninen. Sen var det skönt att få vila lite i soffan o titta på tv.

  

Idag har jag varit o simmat i Kolbäck. Det var en massa ungar där med sina föräldrar. Åkte rutschkana o lekte med en dykare. Tog det mest lugnt o softade i det varma vattnet. Snart ska jag leka med Allis. Ska bli kul att höra hur det är på dagis.

Dagens begivenheter!

Dagens outfit till att börja med:



Sen har jag lekt med fingerfärg på öppna förskolan, Idag var det hela 4 pappor där. Det är inte vanligt så nu får vi nog gå tillbaka snart. Tjejen som sitter bredvid kollar nog in min rumpa tror jag:-)
image329

Sen har mitt rum blivit klart äntligen, här kommer lite bilder å tack ni som gett mig pengar till möbler å så!

Skåp med lådor till alla mina saker:
image330

En dörrskylt så jag vet vad jag heter, kolla mig i hörnet! Ramar med min egna teckning å annat på hyllorna.
image331

Sängen med tavlor och stol. bla dop presenter
image332

Nu har vi kommit i kapp lite.

image326
Idag kikade jag efter kameran som stod på bordet, då blev det så här:

Vi kom som sagt iväg till öppna f-skolan idag. Där fick jag leka med playdo lera de var kul vi var några kottar som slögs om formar och lera. Den var grön och ganska god fast den är gjord så man inte skall tycka om den tror jag. Vad gör det.? Det är konstigt tycker jag, det måste finnas massor med ungar i sura för jag träffar nya kompisar varje gång jag kommer dit.

Sen när jag sovit å så kom min favoritmamma hem (jag har ju bara en mamma men hon är bäst) då fick jag äntligen mat. Jag äter massa mat. på bilden under äter jag slutet på min andra korv till middag.

image327

I kväll har jag fått upp mina tavlor och gardinstången. Nu skall bara gardinerna upp sen får ni se bilder på mitt rum.
Go kväll:-)

oj vad dåliga vi har varit på att blogga.

Men oj vad grejer det finns att göra här hemma med. Vi har hängt lampor, sorterat räkningar och hittat kartonger. Sen ska ju jag vallas och roas mellanåt. Igår åkte pappa å jag till stan för att skicka paket till farfar med bussgods och hämtade pappas telefon som varit trasig. Nu när jag vaknat skall vi upp till öppna förskolan igen, de var ju nån vecka sen sist, och träffa alla andra snoriga ungar. Sen hoppas jag att kameram blir tömd någon gång så man kan få vara med på bild igen. Men den tar ju skitbilder nu tyvärr
image325 Vi hade ju hoppats att den skulle vara bra men bilderna blir ju allt för överbländade.
Vi får väl skicka tillbaka den. Suck"

Ja ja hoppas vi blir bättre på uppdatering, vi ses......

Myskväll

Hej igen!
Det har varit lite lugnt här på bloggen men mina föräldrar har inte orkat hjälpa mig att skriva. Nu är de båda på bättringsvägen. Så snart är det full fart igen. Ifredags kom mormor o valtade mig en stund så mamma fick vila o pappa köra ris. Jag var så snäll o hjälpte pappa bära pinnar. Annars vattnade jag fast det regnade. Vet ni att man kan hoppa i vattenpölarna. Det är jätteskoj!!!
Igår gjorde pappa fint ute, han sågade och drog rötter, Det blev så bra så. Det blev t.o.m ljusare inne. På kvällen hade vi mys. Vi åt mumsig mat och hade ljus på bordet. Fick chokladdoppade jordgubbar till efterrätt. Mums! 

  

PraktikantFille

Praktikanten det är jag det. Ja just idag har jag varit det på mammas jobb. På eftermiddagen - men först var jag hemma med pappa. Vi har inte gjort nåt speciellt bara haft ont i halsen. har visst fått stereoförbud. Det var inte populärt när jag kom o visade en cdskiva jag tagit ur. Man fick visst inte leka med lasern... Jag som bara ville visa vad jag lärt  mig. Sen var det dags att bli pryo. Vi gick på inspektionsrunda inför gymnastiken med Frida o hennes hund Birk. Elljusspåret runt. Birk hade hur mycket ork som helst, sprang fram o tillbaka. Jag passade på att sova en stund. När jag vaknade åt vi mellis i personalrummet och träffade en massa tanter. Sen var det jobb som väntade. Skriva på datorn men skrivaren ville inte funka så då åkte vi hem istället. Men först tog vi en runda på skolgården. Den var stor och hade en jätte rutschkana. 
När vi kom hem var mormor o Lisbeth här o hälsade på. Det blev fika o lek.
Nu måste mamma o pappa krya på sig båda två.     
Har blivit medlem i gnagisklubben. Heja AIK!!!!

Grattis idag Faster!

image315

Idag har vi hälsat på Faster Anett som fyller år. Hon jobbar med grisar, jag fick hälsa på en som va mindre än mig men jag vet inte om det var så kul...
 Den kissade dessutom på pappas skor
   Men ganska söta va?

Sen fick jag presenter av den äldre av mina fastrar.
 Tält med två tunnlar till, hur kul som helst fast ett tält saknade pinnar.
Sen en flytväst som hon trodde var för liten, men nu måste jag gå upp 9.6kg innan jag kan ha den här. det är ju bra att ha nåt att växa i..
I morgon skall jag prya hos mammaas jobb på em. kan bli kul tror jag. De gör ju så när man går i typ femman eller sexan men jag passa på nu. Vi ses!

sova är överskattat...

...tycker jag men inte min mamma. Jag förstår inte alltid varför jag måste sova på dagarna. Man missar ju så mycket då. Mamma menar att det är för att jag annars blir så gnällig o grinig. Ja ja lite sur blir jag väl det får jag väl erkänna. Idag var en sån dag när det inte lockade att sova. Pappa o jag träffade Benita från Spanien på Konsum när vi skulle handla plättar. Tänk att hon vill komma hit till regnet när hon kan få vara i solen.
Sen var vi på öppna förskolan. Jag har skaffat tjej. Cornelia heter hon och hon är snart 3 tror pappa.Hon gav mig en cowboyhatt och jag gav henne en puss på munnen. Sen klättrade jag upp själv för stegen till rutchkanan och stog där glatt o vinkade. Pappa var o diskade när han fick se mig. Han trodde inte att jag kunde klättra så bra, men jag kan mer än vad ni tror.
På eftermiddagen var jag o mamma på promenad. Hon hade friskvård på schemat o jag fick hänga med. Jag fick gå en lång väg själv. Oj så skoj det var. Det gick fort nerför backarna. Sen fanns det så många garageportar att undersöka men det fick jag inte för mamma. Men ni kan tro att jag försökte!!! Varenda uppfart och ibland flera gånger på samma. Jag fintade men mamma gick inte på det idag. Måste komma på nåt nytt. 

 

Nybadad

Vilken dag det har varit idag. Direkt på morgonen åkte jag o mamma o badade. Det var lite otäckt för det var så länge sedan. Ville inte släppa taget om mamma utan höll hårt i hennes baddräkt. men efter ett tag så blev det bättre. Å när Helen tog fram flaskorna så kände jag igen mig. Får se om jag ska åka rutchkana nästa gång...
Sen åkte vi till Hälla. Jag somnade bums! (vem har bestämt att jag ska bada på min sovtid?) Hann bara sova 15 minuter innan vi var framme o då hade jag inte tid att sova mera. Fick en korv att äta medan mamma handlade. Eller skulle handla. Allt vi skulle ha var slut. Typiskt!!!! Lunch serverades hos mormor o morfar. Hann träffa både morfar o morbror för deras plan var försenat. De har inte flugit iväg än. Skulle oxå vilja följa med o bada i havet. Mamma o jag sov länge på eftermiddagen sen har vi lekt o busat o gosat länge. Vi var båda trötta efter denna dag o helg som varit intensiv. Pappa har varit duktig idag. Hann blev 15 av 68. Grattis! Sen vann han en spännande kasse med blandat innehåll på lotteri. Turgubbe!!!

Stor röjardag sen fotboll!

  
Idag har mormor passat mig hela dagen när de två "anders & camilla" har haft storröjning i trädgården. Nu har det blivit lite luftigare runt entrén och vid växthuset. Massor med regn men jag har ju nytt regnställ så det provade jag när jag satte mig i vattenpölarna.

  
Här laddar vi för EM - kval som det är i kväll. Vi skall grilla hamburgare å dricka öl med morfar, morbror mommo å emma. sen skall vi vinna matchen. Morfar å morbror åker ju till kreta i morgon så dem ser jag inte på ett tag nu. Sen ska mamma å jag simma i kolbäck (på badhuset alltså) i morgon då det är fortsättning på babysimmet fast nu heter det nog simlek eller nåt, jag e ju ingen bebis..

Fredag! Härligt

varför då undrar ni? Jag jobbar ju inte- Nä just det men min mamma slutar tidigt på fredagar så det tar inte så lång tid innan hon är tillbaka från Ramnäs där hon jobbar... Nu kommer ytterligare en "dagens outfit" mamma har bestämt!
 Så här såg jag ut när mamma å jag åkte till stan å handlade till jag ska börja på dagis...

 Här visar jag mina snygga höstskor som jag köpt för mina egna födelsedagspengar. Bruna å snygga (eller hur kim?)

 Här är mitt regnställ jag skall ha i busvädret.

Sen kommer ett videoklipp när jag kastar "fallskärm" med maskrosor:

Ganska kul klipp från aftonbladet..

Pigg idag igen!

Idag är jag pigg igen, skönt va! Pappa har gjort pärontricket med mig idag. Kolla filmen. Vi har bara varit ute på en kort "palla päron" tur idag sen har vi lekt hemma.
Sen är det ju poppulärt med "dagens outfit" här på bloggen så det får ni se här:
image307

Glöm nu inte att titta på filmen genom att trycka på playknappen i mitten. Hej hopp!




Läkarbesök idag!




I dag har jag varit på ett-års kontroll å doktorn fick lyssna på mig när jag andades och våg å mätning var det dax för. Nu väger jag 10,3 kg å är 78cm lång. En stor kille helt enkelt. Sen var margaretha, min sköterksa, där å hon gav mig en spruta med vaccin. Det skall man ha. Pappa tittade inte han bara höll i mig. Han svimmade inte den här gången heller.
Efter det var vi upp till öppna förskolan igen, pappa gillar att vara där för jag gillar det med. Vi kommer åka dit flera gånger. Visst är det massa snack om ammning å sånt å de är ju för bebisar men en massa leksaker finns ju med.


 Så här ser det iut i pappas garagen just nu, inte illa att ha både båt och bil i garaget. Det trodde ni inte va...

Oj oj oj vad det är synd om filip just nu. Jag har fått feber, förmodligen för den dära sprutan som jag fick sen är mina tänder jättejobbiga just nu, men livet går vidare..

Hej hopp!

vilket skitväder vi har haft idag...

Idag skulle vi göra en repris på gårdagen å gå upp till öppna förskolan. Morgonen började med att mamma fick åka till jobbet i spöregn, ganska kul egentligen för när jag äter frukost ser jag många ungar som cyklar till skolan å de var nog oxå jätteblöta när de kom fram.

Hur som helst hade pappa förberett allt för våran tur till källmora men då sova jag till 11.20. Då är det ju ingen ide att gå dit för man hinner ju bara äta å sen stänger dom.

Pappa å jag åkte till stan å kollade på tv istället men var hittar man 15600 som den snygga stora tv:n kostade? Inte vet jag..
Sen tycker jag robin skall följa den här länken

http://www.ikea.com/ms/sv_SE/jobs/join_us/index.html

Lek idag med pappa!


Först i morse åkte min farfar hem till norrland igen så vi gosade lite innan. Men han har lovat att komma tillbaka om två veckor ungefär.


När vi vinkat av honom gick vi en låång promenix upp till öppna förskolan, trodde inte att jag fick komma dit när bara pappa är hemme men vi hade kul. Allis kom efter sångstunden, det hade dom räknat ut tror jag, då busade vi i bollhavet: De har fyllt på med massor av bollar så man drunknade nästan.

Om vi har tur skall vi dit i gen snart.. Hej hopp! dax å sova..

RSS 2.0