Semester

Nu drar vi till Norrköping och Kolmården hela familjen + Allis med familj. Oj vad vi ska ha kul. Det blir både Bamse, apor o delfiner. Det finns nåt för alla. Kanske finns det nån häst man kan klappa eller rida på....
                                                                                                                                               Ha det bäst - flodhäst!!!!

Bananmuffins

Igår bakade jag o mamma bananmuffins. Det var mjöl överallt innan vi var klara men oj vad de blev goda.

image995

 Sen hjälpte vi morfar att köra bort sona gamla fönster. Jag såg till så att ingen blev svettig.

Idag har jag varit med mammas jobb till Liens camping och badat. Killarna tyckte att det var kallt men vad gör väl det. Jag började säkert på land men smög mig närmare och närmnare vattnet. Sen var det plask o lek en lång stund.

   
Lärde mig kasta sand i vatttnet så att det pluppade.

image1000

Ny kompis

Hittade en ny kompis idag. Pingu heter han och han är rolig. Det händer alltid saker när han är i farten.

image991

Idag är febern borta men hostan är värre så nu åkte medicinen fram igen. Blä.

Igår var jag hos frisören, pappa tog fram saxen och putsade till tofsarna. Det var kul så jag ville sitta i stolen framför spegeln hela kvällen med sax och borste.

   

Inget bad för mig

Nej det blev inget bad för mig igår. Det visades sig att jag hade feber när jag vaknade och hostan blev bara värre o värre. Har hostat en hel del i natt säger mamma. Så idag är vi hemma mamma o jag. Vi har dammsugit nedervåningen för nu kommer farfar snart. Sen har vi vilat en hel del. Ska nog sova en gång till nu på dagen. Det var ganska skönt.

Grattis till mamma på Mors dag

du gör ett jättebra jobb tycker jag.

Den här helgen har jag o mamma varit ensamma för pappa är på golfresa med grabbarna. Igår var vi med mormor till Stenhuset för där skulle det vara familjedag anordnad av Villaägarna. Det var inte så mycket att titta på men vi fick lyssna till bra musik och sång. Sen fick jag både glass och våffla. Mums!!! På eftermiddagen och kvällen var vi hemma hos mormor o morfar. Det blev mycket klädbyten för jag hjälpte till med disken många gånger. Vi spelade både gitarr och dragspel, men mamma är inte så duktig på dragspel utan det lät mest illa. Vi skulle ha schlager kväll tillsammans med Emma, Magnus o Anton men alla var vi så trötta så vi gick hem ensamma. Mamma o jag somnade tidigt och hörde inte många låtar. Vi har precis tiitat på reprisen och låten som vann var iallafall inte sämst.

Idag hade mamma planerat ett besök i lekparken men jag tyckte vi skulle hälsa på Mof istället och det fick jag. Jag hann med att både plantera, vattna och gräva i sandlådan. Blev visst lite smutsig för det väntar ett bad när jag vaknar.

image989
Jag hittade en cykel på Konsum som jag ville prova.

 Allis var här i fredags och innan hon åkte hem fick hon en kram.
 

Championsleage final...

image988

Ikväll hoppas min morfar på att mitt å hans lag skall vinna finalen.. Här på BeverlyHills tippar vi 2-1 till united..
Vi får väl hoppas å se.

Vad gäller min pappa är han golf. Morbror pratade om att spela det hos mormor igår å när jag hör golf å min pappa är borta som han var justdå spelar han golf. Det tror jag.

Han skall nu bara jobba 9 dagar till på sitt "ställe" innan det nya börjar....

F//

Min pappa....

Idag har Anders sagt upp sig från sitt jobb. Skönt skönt ett jobb med vanliga mänskliga arbetstider väntar...

Nu kan man hyra pappan Anders som nisse från Manpower.  Kommer att vara tillbaka på Bombardier i juni där jag slutade för 7 år sedan drygt. Känns bara finfint!!!

Anders//

Ledigt från dagis för att.....

farmor ville ha mig idag. vi skulle baka bullar å busa å göra massor med saker, här kommer ett litet urval som är skickat från torsten..

       


Tredje pris

Igår var jag med pappa till golfbanan och hämtade pris. Pappas lag kom trea av 30. Bra kämpat!!!
Jag trivdes som fisken i vattnet på golfbanan. Hann välja ut egna klubbor i shoppen innan det var dags att gå upp och hämta pris. Alla tyckte att jag var så duktig och artig eftersom jag även applåderade alla andra med.
Att jag skulle börja spela golf tyckte de var en självklarhet.

Grattis kusin Kim som fyller 26 år idag!

Barnens dag

Idag har jag o mamma varit på Barnens dag i Västerås. Det var lite regnigt men det gjorde inget. Jag hittade en kompis som jag gärna ville krama eller hälsa på. Det var den här stora katten. Det fanns även en kanin men den var så snabb så den fastnade inte på bild.

image973

Jag fiskade fiskdamm och hade gärna åkt karusell men det fick jag inte för mamma för hon tordes inte åka den med mig. Skulle ha fått måla mig som en katt eller hund men tjejen som skulle göra det blev jag så blyg för så vi fick gå utan ansiktsmålning. Har lyssnat på en massa olika musik och dansat lite.

  
Ballonger är roliga. Den kan man snurra på. Hade gärna fått ett ballongdjur men det var så himla låååååång kö dit. Clowner är otäcka, så det så!

Sen åkte vi till Sussi och hälsade på. Vi spelade boll och fiskade med tesilar i hennes mjölkkanna.
  

När jag sov så shoppade mamma naturligtvis. Det blev en solhatt och ett par solglasögon. Nu är jag rustad för sommarsolen.

image979

Mamma säger att jag ser ut som en tok. Inte vet jag, jag tycker att jag är riktigt läcker. Så se upp därute, i sommar blir jag farlig!!!

 

Cirkus

Igår hade vi cirkus på dagis. Det var Förskolans dag och vi hade tema Cirkus. Vi fick blåsa med såpbubblor och leka med ballonger. De stora barnen hoppade säck mm.. Sen fick alla glass. Vi hade en superkul dag trots att vädret inte var det bästa.

Heja Sverige!

 Igår hjälpte jag till att heja fram Sverige till semifinal i ishockey VM. Nu ska vi spöa canadensarna.

image971
MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!

Mammas favoritblommor har tittat fram och de luktar gott.

Fritidsbarn = Jag

Igår fick jag följa med mormor till hennes jobb. De hade fritidshemmens dag och då fanns det en massa skoj att göra. Jag spelade bla boll och åt glass.

                                                                     

Första utvecklingssamtalet

Igår var jag på utvecklingssamtal på Björne ang. Filip. Lite pirrigt var det, vad skulle de säga om honom? Men allt var lugnt. Han trivs och börjar ta för sig mer o mer. Han gillar att busa med de stora killarna, spela gitarr och stå på scenen, hoppa hopprep med tjejerna (han får stå och sno) och cykla själv eller bli skjutsad. Han trycker på allt, gärna lysknapparna (visste vi inte), hjälper gärna till och äter och sover bra. De beskrev en kille som jag känner igen. Men han testar gränser mer hemma än på dagis och det är väl tur det!!!

                                                                                                                                              Camilla

STORKEN? Nej inte jag....

image969


Jag kom med brevbäraren jag minsann, sitter här fortfarande. Vad som var lite kul var att Farmor kom förbi en stund å skjutsade mig på min traktor. Hon är nog lite för stor för den. Men vi hade roligt iallafall, skall få vara hos farmor på måndag när pappa jobbar hästpasset.


image968

Notera hur fina blommor vi har på våran gräsmatta, vi har massor......

F//

Grannar

Ska man inte kunna få sova en stund efter maten i sin vagn ute i det sköna vädret. Tydligen tycker inte våra grannar det. Igår skulle det klippas gräs och idag skulle det sågas med motorsåg. Var är helgfriden???? Det är inte roligt att bli väckt av dessa monstermaskiner. Sen har vi en tredje granne med en hund som skäller så fort man kommer ut. Men den hunden kommer få jobbigt i sommar om den ska skälla så fort vi är ute.  


27 grader

var det i Skultuna igår. Här var det oxå varmt. Vi var i "Träsket" på fika o bus. Det blev mycket av varje. Tur att vi hade många ombyten med oss för det blev lite blöta kläder.
   
Mormor lärde mig blåsa såpbubblor. O´boy vad det var kul.

  
Vi hade vattenkrig (mamma vann över morbror), klippte gräset och vattnade blommorna. Det blev en hel del fotboll med. Vet inte vem som dribblade av vem?

 
Det blev både fika o mat. Det var många som ville hjäpa till vid grillen.

 Släkten under äppelträdet.

image966
Jag o gammelfarmor o Anton.


Nu är vi på G igen

Nu är det full fart igen på lillkillen. Igår plaskade vi med vatten på balkongen när vi hade vattnat. Passade på att potträna när man ändå kan springa  med rumpan bar. Filip har ju börjat reagera på när han kissat i blöjan och säger till att han vill ha den bytt. Skulle vara skönt att slippa de.

image952

Kolla in guldlockspojken med hårspänne.
image953

Glass är alltid gott!!!
image954

Öroninflammation igen

Jaha nu är det dags igen med pencillin mm. Öroninflammationen hade inte läkt ut helt. Har precis tagit av alla sorter och det gick riktigt bra. Inte en droppe utanför. 
När jag kom hem vid halv två låg killarna i soffan och där hade de tillbringat flera timmar. Filips pigga stund hade inte varat så länge. Men när han fått lite mera alvedon mot febern så piggnade han till och nu på eftermiddagen har han varit skapligt pigg men lite smågnälllig. Enda gången han protesterat vilt var när han såg doktorn och förstod att vi skulle in till honom. Men när vi gick därifrån vinkade han glatt. 
När vi kom hem blev det glass på balkongen.

Hemma från Dagis!

Ja ha då var det hemmadag idag. De säger att jag inte är mig lik på dagis, sen gråter jag iofs. på nätterna å säger AjAjAJAjAJ typ helatiden men kan inte säga vad som är fel.

Så nu kom det fruktansvärda medicinsprutan fram igen men nu med alvedon. Då tänkte min pappa som är hemma med mig till 14. att vi skulle sova men ICKE. Nu har jag inte ont någonstans å känner mig pigg så nu gör vi allt vi inte hinner på kvällarna. Busar, damsuger bord, datorer, allt man inte får, Jagar pappa med pingvinen å så. Får se hur länge jag orkar ska till läkaren igen vid halv4. Få se om mitt öra spökar eller vad...



Jaga vidare!!

F//

Allis o jag

Igår hade vi träff i lekparken, Allis o jag. Vi lekte i sandlådan, gungade och åkte rutschkana. Sen tittade vi på en katt som klättrat upp i ett träd och jagade en fågel. Sedan hjäpte vi Allis pappa att gräva. Vilken tur han har som har oss!

 

image951

Idag har jag träffat Anton igen. Det är konstigt men han vill inte smaka glass eller russin. Han vill inte heller leka med mig i sandlådan fastän han fick låna hinken. De säger att jag får vänta ett tag, men hur länge är ett tag egentligen??????

Frisk igen

image947

Ja nu har jag tagit min sista pencillinkur för den här gången. Skönt!
Igår var jag o hälsade på gammelfarmor Gun. Sen fick jag morfars köttbullar. Mums!
På kvällen duschade jag o pappa. Det behövdes. Jag sprutade på pappa med duschslangen. Hi hi hi.
Idag har jag varit på dagis igen. Oj vad det var kul att vara tillbaka igen.

image948

tack Emelie...

...för att jag fick din medicin. Den smakar mycket bättre, frukt var "gott". Vilken tur att din mamma är sjuksköterska så att hon kan sånt här.

Hallstahammar

Idag har vi varit i Hallstahammar på Skantzendag. När vi kom till Åsby träffade vi min kompis Allis. Vi slog följe. Först hälsade vi på djuren. Det fanns en stor gris, kaniner och getter med killingar samt ankor. Kaninerna blev jag kompis med. De stannade så att jag fick klappa och mata de med maskrosblad. Killingarna sprang bara iväg när jag jagade de. Det mest intressanta var traktors som körde hölasset. Den skulle jag ha velat prova.

   

Sen blev det fotografering i vitsippebacken.
image936

Vod kanalcaféet fick vi fiska. Jag fick en stor som först smet men sen lyckades jag dra upp den.
  

Vi avslutade med att leka vid slussen.
  

Sen åkte vi hem till mormor o morfar för att hälsa de välkomna hem från London. Sen fick jag sova där medan pappa tog med mamma på en orienteringskurs. Jag fick presenter när jag vaknade. Bla en teletubbiesdocka, Lala. Morfar hade köpt fotbollskläder till mig.
 Heja Manchester United!!!

Jag träffade även min kusin Anton. Jag var en stolt kille när jag fick hålla honom själv. 
image946

Nu är pappa och byter min medicin för den jag har får jag bara upp. Ska se om det hjälper med en annan smak.

Filip har namnsdag

Upptäckte att Filip har namnsdag idag. Grattis säger vi!!!

image931

Namnet verkar passa bra om man ska se till vad det betyder. Hästar tycker Filip om.

Myror o sniglar

Idag är det lite bättre med Filip men nu har han fått hosta. Så han har hostat hela natten och vilka har då varit vakna? Kul att vara förälder.
Nu har vi varit på en liten promenad och lämnat post till mormor o morfar som är i London. Sen tyckte Filip att vi skulle till lekparken en stund. På hemväg såg han myror som han blev helt fascinerad av. Han slog sig ner o jagade de febrilt. Skam den som ger sig. TIllslut hade han fångat en som snart blev till mos. När vi kom hem hade vi besök med oss in. En liten söt snigel. Den räddade jag till livet innan Filip fick fatt på den. Nu ska vi laga mat och sen blir det lite välförtjänt vila.

image927

Vintern rasat ut...

Medicinen har börjat verka och vi alla har fått sova hela natten. Skönt! Filip sover ännu och  Anders är på golfbanan. Det märktes en klar skillnad på Filip redan igår kväll när Alvedonen mm tog bort värken. Då började han leka i sitt rum när vi skulle sova och sen skulle han hoppa i sängen. Men efter en kort stund sov vi alla gott. Det blev en lugn valborg för oss.
image926


Såg på Uppdrag granskning igår om ungdomar, alkohol och valborg. Hoppas fler föräldrar såg den och begav sig ut och kollade vad deras ungdomar gjorde eller iallafall ringde. Ibland får man vara en "jobbig" förälder som bryr sig. Tur att det är många år tills Filip ska vara ute själv. Han kommer nog tycka att vi är skitjobbiga!!!!!

Nu är lillkillen vaken. Snart dax för penecillin. Smakar visst choklad men inte gott. 

RSS 2.0