sportlov

Ja så är då sportlovet igång och då är snön borta. Nu när vi hade tid inbokat för pulkaåkning. Blir till att möblera om istället. Filip får eget rum och Noel får flytta ut sina leksaker. Det är vad jag o Noel sysslat med idag när Filip är o bowlar med farmor. Noel blev överlycklig när han kom på att han numera kan stänga dörren om sig o att brorsan inte får komma in. Att det även gäller tvärtom har han inte kommit på än.
Imorgon får det bli en tur till Hälla för lite inköp innan det blir kalas för morfar.

blommor o bin

Jaha så var det dags för lite snack om blommor o bin med den stora killen. Att han har många funderingar är ju inget nytt och idag började det med navelns funktion och från det att den gav honom näring när han låg i min mage vidare till hur äggen kommer in i magen och lyckoinsikten att han fortfarande kan få ett småsyskon så satte jag stopp för mer funderingar. Att han bara vet en del om hur barn blir till räcker just nu........

Vet ni förresten att jag har ätit middag med Finlands president. Inte? Det visste inte jag heller. Men enligt Filip så har jag gjort det när jag var 18 år. Vad han har fått det ifrån kan man undra???

Håller som bäst på att planera omflyttningen vi ska göra. Filip vill ha eget rum utan lillbrorsans saker så farfar får flytta ner och Filip upp. Noel får lekrum uppe. Så nu letas det mattor o lampor så det blir som han vill. Star Wars gardinerna har kommit på posten och är bara att hämtas ut.

Båda grabbarna växer så nu har vi förnyat garderoberna. Filip o jag tog en mamma-son stund och var iväg o handlade. Tre affärer på 20 minuter och kassarna fulla. Han visste verkligen vad han ville ha!!! Även vad brorsan ville ha. Han behöver egentligen inget nytt för vi har massor efter Filip men lite nytt är kul att handla, det är ju lite mera färger nu.



Tiden bara rullar på!

Så tråkigt at se förra inlägget ligga kvar. Vi är ju piggare änså. Nu är det fullt upp med orienteringsläger, hockey, gympa, dagis jobb å allt annat roligt som vi vill hinna med så den här bloggen hamnar tyvärr lite längre ned på listan. Snart är det dax att ta tag i husets altan som skall få sig ett lyft inför sommaren och massor att göra i trädgården har vi med. Det är bara att planera in för om några veckor har vi gröna gräsmattor igen..

RSS 2.0