Doktorn kollade



Ja så då har vi fått tag på läkaren som tittae in i Filips Öra å inte konstigt att man gråtit från 22-07 med högst 1,5 timmas sömn när trummhinnan håller på att spricka men nu har vi fått Penecelin och näsdroppar så vi hoppas på en gladare o goare å piggare son inom kort.

I morgon bitti 06.00 skall vansinnespappan spela golf. Dagen efter valborg, på sin lediga dag när ingen sömn infunnit sig ja så galen kan man vara ibland. Vi får se om jag orkar upp.

Go eftermiddag

Me do NOT like Teletubbis!!!



Aj, aj, anj mamman fick inte dricka sitt the. Grabbarna som var lite trötta bara vaknade och Putte som började kännas lite varm vill sitta hos mamma. Kanske skall man inte lägga ut sov bilder på sin man utan koncentrera sig på sitt the om man vill ha..

Nu blev det ju så att filips feber passerade 39 i morse så då får man erättning från försäkringskassan VAB. Jobbet blir jätteglada, pappan åker hem å tvingas se teletubbis med putte å sen sover vi när solen skiner ute men så kan livet se ut en vårdag i surahammar 2008...

And//

Trötta killar

image925

Nu sover grabbarna gott i soffan. Det har varit en tuff helg och en lång måndag för oss alla. Idag kom Allis med familj över och vi bokade en resa till Kolmården. Om en månad åker vi bort en hel helg och bara njuter o tittar på djur. Delfiner och apor står högst på listan. Nu ska jag göra en kopp te och slå mig ner i soffan och slappa.
Ha det gott / camilla

Jag o Anton

Här är jag o Anton på besök hos mormor/farmor
Klicka för att stänga bilden

Man kan göra mycket med vatten

Nu är snart helgen slut och vilken helg jag har haft. Igår var jag med min mormor hela dagen för mamma o pappa höll på ute i trädgården. På kvällen samlades vi hemma hos oss och grillade. Då kom även morfar, Magnus, Emma och lilla Anton. Det är lite konstigt med lillkusinen för han skriker ibland och då vet jag inte vad jag ska göra. Men mest ligger han bara o sover. När ska jag få busa med han?
Idag hade vi tänkt ha familjedag på golfbanan men när det regnade ställde vi in. Det blev en liten tur till Ica Maxi och sen städade mamma och pappa deklarerade medans jag sov. Nu tittar jag o mamma på hästhoppning. Mamma blir lite konstig för hon sitter o smackar och hoppar, är det inte hästarna som ska hoppa???
Nu ska jag försöka få lite vatten av pappa så jag kan koka kaffe. Det har mormor lärt mig...

Skogenbus

Nu har vi varit och hälsat på Anton, min nya kusin. Han bara sov o sov o sov. Men söt var han.
Träffade Allis på byn och åt glass och lekte i lekparken med henne. De håller på och bygger en ny stor lekpark i parken och det ska bli kul när den blir klar.
Mamma och jag var på promenad igår. Vi var i lekparken och i skogen och lekte.

image918

     

1-0 i halvtid

torsdagkväll, popcorn, mariestad 5,3% texttv kan det bli bättre ja faktist man skulle ha varit på Råsunda å sett mendes ordna 1-0, Se till att hålla i nu Gubbar!!!!

Synd Anton du har ju blivit infödd i ett djurgårdsträsk och ditt första derby ja rent av din första dif match verkas sluta som de gör mest....

Men som en liten tröst eller nåt har du fått en egen länk till familjebloggen till höger i sidan där Tina Ahlin fanns tidigare..

Nu kör vi  AIK AIK

Anders//

Välkommen till världen

Idag har jag fått en liten kusin. Magnus och Emma fick en liten pojke som ännu inte fått nåt namn. Nu är jag inte längre minst utan har nån att lära allt jag kan! Den första sak jag ska berätta för honom är att det kan gå vilt till på Stavtorp.
image916
Så här kan man se ut efter en dag hos mormor o morfar när man lekt och haft kul. Lite blåmärken vad gör väl det?

Vitsippan ute i backarna står

I söndags var jag, mamma o mormor o tittade på vitsippor. Det fanns många.

    

image914

Sen tittade vi på fåglarna i vattnet.
image915

Postlådan

Igår när pappa kom hem skulle vi bygga staket men han gav upp när han fått hämta mig hos grannen ett antal gånger. Vi passade på att kolla in posten istället.

 

Sen kröp jag in i postlådan.
image907

På eftermiddagen kom Thomas över och då blev det mat o fika. Sen somnade jag i mammas knä och sov gott i min säng hela natten.
 Jag o Thomas tittar på Teletubbies.

London here I come

Igår hjälpte jag mamma att göra en neverstop tårta. Den såg smarrig ut. Ska avnjutas i morgon när Thomas kommer.

 

Sen blev det fotboll med Af, Mof och Mom.
    

I morse klädde jag på mig själv. Snygg va?
image903

Hälsade på hos mormor o morfar och passade på att packa in mig i mormors resväska så jag kan följa med de till London. Bäst att spänna fast sig ordentligt. Det kan vara skumpigt på flygplanet.
image904


traktor

Nu har jag köpt mig en grön traktor för mina egna pengar som jag fick i julklapp av gammelfarmor Gun.
 

Sen lekte vi med kartongen. Pappa gjorde hål så man kunde se ut.
image893

Farfar försökte oxå få plats men han fick inte rum.

Barista

Jag skulle gärna vilja vara en barista, en som gör kaffe.
image885

Se här, jag vet redan hur man gör.
   

Synd bara att jag inte har nån att bjuda det på. Mamma vill ju bara ha te!

Källargubben är tillbaka

Gissa vem som kom upp från källaren igår? Farfar. Han är här o jobbar lite. Roligt att träffa honom igen.

Igår blev det lite vattenlek i handfatet och sen hjälpte jag mamma att laga mat.  Det är jag riktigt bra på.
  

image884

Givetvis vill vi vara med...



Och har nu tänt ett ljus för änglen Engla.

Denna grymma händelse som allafall berör mig känns overklig och hoppas nu att det får vara bra med grymheter nu.

And//

Singstar

Igår hade vi kalas för mamma och då blev det Singstar för hela slanten. Inte lät det bra men kul hade vi!

  

Nu har jag blivit sjuk - hosta, feber och snor. Får vara hemma från dagis idag med mamma. 
Här smilar jag upp med framför kameran.

  

Äntlligen är pappa hemma igen från Barcelona. Hann se honom en liten stund igår och i morse. Men i eftermiddag ska jag ta igen hela helgen han har varit borta.

 

Bilder från en söndag

   

 

Jag träffade Allis i ishallen när vi tittade på islandshästar. Sen grillade vi korv hos mormor o morfar.

Larmet gick....

Åh boj vilken dag jag har haft. Jag tror att jag lyckades köra slut på min mormor idag. Har testat hennen till max. Först satte jag igång larmet på Billiga Nisse, sen kastade jag boll och sprang på Maxi. På Rusta testade jag alla kranar, dammsugare mm. Men handlat har vi lyckats gjort. Det blev lite sommarkläder, lampor och en elvisp till mig. Tack mormor!!! Nu kan jag baka egna kakor. Det blev kaffe hos morfar och då passade jag på att visa morbror att jag kan skruva.
   

Barcelona

Pappa har åkt till ett mulet Barcelona och vi kunde glatt meddela att vi har sol, i alla fall en stund. Igår hälsade vi på hos mormor o morfar o jag hjälpte morfar sätta i hop ett skåp. Sen kom morbror o Emma över och åt med oss. De går bara o väntar på att lillkusse ska komma. Det gör jag oxå. Äntligen nån som är mindre som jag kan få lära ett o annat. Jag var så trött efter veckan så jag somnade gott i min saccosäck till Dr Phil.
Idag ska vi  åka in till Västerås o handla med mormor, Morfar har beställt nåt gott till kaffet. Men först ska jag titta på Lattjjo Lajban.

dåligt uppdate å olustkänslor....

beror blandannat på att vårat djäv-a trådlösa nätverk inte funkar alls som det skall sen är det ju lite mindre med datortid när man jobbar faktist. Men det händer ju mycket skummt i trakterna med ju.

Visst arboga en bit bort med lisjö allt närmare men i dag fick jag olustkänslor så det blir över. den häktade 42-åringen som dessutom misstänks för mord i falun för 8 år sedan har jag träffat flera gånger och senast förra veckan var han i stan. Visst kanske inte den mest sociala killen men samtidigt glad å trevlig när man träffar honom. Fy fan vad skumt.

Kan inte alls tänka mig vad som snurrar i huvudet på föräldrarna till Engla i dag som varit utan deras dotter i tre dagar nu å ingen vet, polisen bara misstänker att hon inte lever längre. Nä fy fan alltså...

Det sägs att man skall ta tillvara livet men hur ska man kunna det efter att ens två barn huggits ihjäl av en tokig tyska, ens far har huggit ihjäl mamma å barn eller en galen psykopat i lastbil rövat bort sin 10 åriga dotter...

Ja det vet jag inte men man får hoppas att man blir förkonad från sådant allafall..
And//

RSS 2.0