en finne, finne en finne i göteborg

Det svider säger pappa men jag kan ju bara referera till en text som komikergänget på P3 körde förut som gick typ en finne i göteborg. Ja ha undrar ni nu. Varför finne jo för jag ser ut att vara det säger min pappa å morfar.. de är bara ett par skinnsandaler som fattas sen kan jag grattulera Göteborg till allsvenskt guld samtidigt som DIF åter igen losade mot BP IGEN!! (brommapojkarna(de åkte ur å var inge bra)) Men nästa år skall AIK Vinna!!
image408

image407

Den här veckan har ju min mamma höstlov för hon jobbar lika som en lärare nu, så det kommer bli sport, påsk och sommar lov med mamma.. Så hon å jag var till ÖF-skolan idag å träffa mina polare igen. Jag har åxå blivit snorig men är bättre nu. Mamma säger att cordelia gillar mig på ÖF. hon hade sagt det till mig men jag lyssnar inte på det örat för jag är kille!! i morgon blir det träff med Allis så vi får väl roa oss för våra mammaor lär väl snacka så öronen glöder men de gillar å prata så de får väl hålla på... Sen på fredag skall vi åka å bo på hotel på lidingö för det är barnmässa på stockholmsmässan sen blir det väl en del shopping på lördag å kanske nåt kul i storstan..

Hej hopp!!

Idag var det ettårsdag!

på erikslunds norra butiker. Å vilken tur att pappa å jag skulle köpa medecin till mamma som sitter hemma å snorar å hostar.. för att zetterlunds hade tårta å visade radiostyrda bilar på parkeringen.
Många barn ville att deras pappor skulle titta på det här med dem..... fast många mammor åkte dit med...image405

Synd att pappa har sålt sin leksak men vi får kanske tillfälle att skaffa en någon gång.. här hejar jag på pär som kör....

image406

Å en personlig till robin Lycka till!

Nu ska vi på kalas hos morfar å mormor, nä inte de som fyller de e Emma som skall kalasa där! Grattis fast lite tidigt...

Jag äter med två....

Det ni, nu äter jag med två skedar samtidigt som jag tittar på tv då hinner vi med flera bus på en dag....
image402


Här hittade min pappa mig stående igår. På aktivitetsbordet uppe på öppna f-skolan.... sen gjorde jag lika dant hemma men då försvann benen från mitt bord... hmm undrar hur"....
image403


Idag rök det om våran brevlåda skulle kunnat bli en cool bild men de blev bara så här...
image404


Buskul

image393

Så här glad är jag när jag får gurka till mellis!!!

Igår fick jag besök av min faster o mina kusiner. Jag busade med Kim men sen satte hon mig i tvättkorgen. Vet inte vad jag ska tycka om det.

  
Så här fin är min kusin.

image397

På eftermiddagen fick jag äntligen träffa Allis igen. Vi gick till min dagisgård o lekte och fikade. Det fanns så mycket att utforska och vi hade jätteskoj. Jag kommer nog att trivas där när jag börjar efter jul. Allis har ju redan börjat på dagis och hon sa att man hade roligt på dagis. Hon har inte lärt sig gå än så jag kollade läget på gården o berättade var de roliga ställena fanns.Under rutschkanan var ett. Sen fick vi varm choklad o kex. Det var nästan som när vi var hemma med våra mammor. 
   
Jag försökte lära Allis att klättra. Det gick inte så bra. Hon nådde inte upp till bordskanten. Jag fick undersöka hennes mammas väska oxå.

image401

Idag har jag o mamma varit själva. Pappa är i Stockholm o tittar på fotboll. Det är nog kallt.


Nu har det hänt saker skall ni veta!

I morse tog jag mig för första gången upp i min stol helt själv. M & P fattade nog inte vad som hände......jag bara puttade fram stolen till fönstret sen kan man titta ut...
   

Sen har jag varit å handlat med M. Nu skall jag ha gurka när jag handlar. med eller utan plast spelar ingen roll....
Sen kan jag inte äta banan som andra, jag äter helst nerifrån med skal.. Nu kommer en bild på mina skor som jag har ärvt av min mor och morbror...
   

I går lördag så var det ju invigning av nya ABB Arena, vi var där, det var gratis och Markolio var där å spelade....
Jag träffade Emelie och vi skulle leka med min lampa tyckte jag men men... man kan inte vara överens jämt med tejer...
   

Men vi blev vänner igen och sen tittade vi på bandy.... nu kommer min kusin
image392

Äntligen lite nytt!

Hej igen på er, ja det är ju så mycket som händer nu samtidigt som jag inte sover på förmiddagarna då vi bloggade förr i tiden. Vi fortsätter att hänga på öppna förskolan. Där börjar jag bli inventarie nu tillsammans med ett par andra. Vi leker fikar å sen har de sina sångstunder men dem har jag slutat med. Det pratas så mycket mellan sångerna så man tappar ju sugen.

Här ser ni en en dålig bild på mig när jag springer runt med en kanna.

image380



Här är en bild på filip när jag äter citron på IKEA. Vi var där och letade ny inredning till vårat vardagsrum som vi inte vet hur vi skall inreda men nu har vi nog kommit en liten bit närmar hoppas jag.
På min kind har jag ett skrapmärke jag fick hos morfar. Skulle bara hjälpa till att bädda sängen ju då jag snubblade.

image381



Här är ett kul träd jag går förbi ett par gånger i veckan. Man kan ju tycka att skotten inte har så bra framtid att klara sig va?

image382

Fötter på bordet...

image377

Man får inte ha fötterna på frukostbordet har mamma o pappa sagt men det hindrar inte mig från att försöka.

image378

Igår var jag hos mormor o morfar nästan hela dagen. Det blev mycket bus. Jag hjälpte morfar o bädda sängarna och då lyckades jag göra mig så illa på kinden så att det kom blod. Nu ser det ut som att jag har gått en riktig boxningsmatch. Jag brottades med morbror. Varje gång fick jag ner honom på rygg. Jag är nog lika stark som Bamse! Morfar bjöd på chilensk köttgryta. Den var mumsig. På kvällen gosade jag o mamma i sängen o hejade på Sverige när de spelade fotboll. Mitt i natten kom både pappa o farfar hem. Men då sov mamma o jag så gott.

Jag har fått "nya" skor. Mamma o morbrors höststövlar som de hade när de var som mig. De är ursnygga. Bild kommer snart.


image379

Idag har jag varit o badat. Mormor följde med eftersom pappa var lite trött. Idag åkte jag tom rutschkana på mage. Det var inte så otäckt utan jag gjorde om det och hade nog åkt mera om jag bara fått. Men det var flera barn som ville åka så då lekte vi med hajarna istället.
Snart ska vi åka o hämta gammelfarmor Gun i Västerås. Hon har varit i Stockholm och hälsat på gammelfaster. Pappa, morfar o morbror ska åka på ishockey. VIK-AIK var det visst. Undrar vem jag ska heja på......

Fredag kväll med pappa!

image374

Jag matar kycklingen med kex för det vill kycklingen ha.


image375

Sen delade pappa å jag på en starköl så här på fredagskvällen!


image376

Farfar kom dessutom på besök ikäll, hoppas han stannar någon dag....

Fredag:!!:

Idag har vi ju fredag igen, då slutar mamma vid 11.30 och vi är hemma å städar å tvättar lite som varje fredag.. Det måste ju göras annars har man ju bara skitiga kläder att gå i :-) image373


Vi vaknade lite sent å åt inte frukost förrän halv9, men vad gör väl det en sån här tråkig dag. Imorgon lördag har pappa heldag med sina golfkompisar å de skall på hemlig resa så vi ska till mormor i morgon..

-3 grader till frukost!

Det är väl livet det, snart skall vi åka pulka här i sura. Det kunde man inte tro i tisdags när pappa å jag satt på trottoaren å kollade på några av våra egna kastanjer. Vi har ett litet sånt träd.
image369

Sen blev det en långpromenad runt slussarna å stallet när fadder thomas kom å hälsade på. Vi gick in å körde lite nallepuh: bil sen.
image370



Nu kan jag köra puh bil å spela på datorn samtidigt! Cool!
image371

Jag lovade ju bild på farmor förra veckan, när jag hjälpte till att räkna gem!!
image372

Tjena hopp! Nu går vi ut å väntar på snön..

Agent 006

Hej alla kompisar!
I helgen har vi haft utedag. Det var lövräfsning i trädgårn som stod på schemat. Ja, jag räfsade inte många löv utan jag kastade mest omkring de. Å det var jätteroligt!
 
 

image362

Mamma o jag blev bjudna på hamburgare som pappa hade grillat. Lite svarta var de men det är gott att äta ute.

 

Man blir trött av att vara ute så det var skänt att gosa ner sig i säcken o titta på tv.



Visst har jag coola strumpor?!!!

image366

I söndags var det kalas hos farmor. Hipp hipp hurra!!!
I dag var det mamma o jag igen, pappa var på truckkurs. Redan klockan 8 kom mormor på besök. Hon har varit i Stockholm under helgen och firat med morfar. De har varit gifta i 30 år. Grattis! Jag fick en ficklampa av henne. Hon vet att jag gillar att tända o släcka lampor och vad är då bättre än en egen ficklampa. Jag har haft så roligt med den. Kanske ska jag bli agent när jag blir stor... Agent 006. "Mitt namn är Galin, Filip Galin."
Sen gick jag o mamma till öppna förskolan och hälsade på mina kompisar. Det blev sång o lek. En långpromenad i solen blev det med.

 

Nu har jag fått dagisplats. Jag ska börja på Björne men inte förrän efter jul. Pappa och jag ska vara hemma tills dess. Mamma ser fram emot julbak och julgodis har hon sagt.

Kanelbullens dag!

Ja varför har man en sån här dag? Ju hur som helst så har vi bakat bullar på Ö-förskolan idag. Det har varit riktigt kul. massor med kanel hade jag i mina bullar.....
image356

image357


sen fick vi ha sångstund inne i kapellet på källmora där hon, ulrika som spelade på mitt dop, fick spela till våra djursånger. Det lät lite tamt tyckte jag så jag hjälpte helt enkelt till att spela piano, då kunde hon inte hålla takten längre så hon får träna lite till! :-)

Så här fin är man när man bakar!


Så här illa ser man ut hos morfar!


Hej hopp!

Fullspäckad tisdag!

Till att börja med skulle jag sticka pappa med min frukostgaffel, å då undrar ni vad man äter för frukost med gaffel å det undrar jag med men så var det!

image353



Sen bar det av till pappas jobbdär vi fikade med äpple å sånt sen pratade med massa gubbar å gummor. Efter det ringde AXL (axel) de skulle ner på city så vi hängde på och showade tillsammans på systrarna eriksson:s cafe. Undra om pensionärerna som satt där innan oss trodde att det skulle bli en lugn fika men icke med oss två!! ha ha ha... Tyvärr glömde vi fota men efter flera varv i city somnade jag å axl tröttnade å åkte hem så vi gick till farmors jobb där jag hjälpte henne att räkna gem, sen hälla alla på golvet. På det jobbet fick vi oxå kaffe å äpple. Verkar vara så på alla jobb!

image355

å här skulle en bild på mig å farmor in men det strular så den kommer sen!

Oj tiden rinner i väg å vi skall snart åka men efter city åkte vi hem å till morfar som höll på att tömma vattentunnan i trädgården å de är ju jag jättebra på att hjälpa till med. så efer en kvart fick vi gå hem å ta torra kläder!! Vi ses!!

RSS 2.0