Nu drar vi

Igår var vi o hälsade på hos farmor o Torsten. Vi träffade även Ola, Malin, Alva och Alfred. Noel o Alva fann varandra och lekte hela kvällen. De körde brandbil och var på badsemester. Två 4-åringar med mycket energi. Det blev en sen kväll och det märktes på Noel i morse. Han var så sur o grinig.
På fm var vi på orienteringstävling. Medan Filip o Anders tävlade gick jag o Noel miniknat. En liten tävling för de minsta. Det blev en lång promenad i skogen med kontroller o vita snitslar. Efter lite lek o mat i solen har vi haft en skän eftermiddag här hemma. Nu är alla väskor packade så nu är vi redo för nästa äventyr.

4 dagar kvar

Ja nu är det bara 4 dagar kvar innan vi åker till Paris. Ska bli så skönt att få komma iväg.

HIPP HIPP HURRA

                          
 
Tänk vad tiden går fort. Idag är det 4 år sedan lilleman kom till världen. Lika envis nu som då. Ja så hade jag tänkt börja detta inlägg och sen fortsätta med hans kalas. Men nu blev det inte riktigt så eftersom den lilla stackaren fick magsjuka igår och jag fick en bil att städa. Men nu mår han bättre och jag kan sätta mig ner en stund och skriva. I lördags blev Noel firad av släkten. Han var glad som en lärka och kvittrade hela dagen. Han fick en massa fina presenter och bjöd på både brandbilstårta och maskintårta. Efter en massa lek med kusinerna kom det en sjörövare på besök och det blev skattjakt och hajfiske.
 
  Tårtorna är klara.
  Var är gästerna?
  Många paket blev det.
Fikadax!
  Skattjakt och kvällsmys.
En glad och nöjd fyraåring.
 
Igår var det vår tur att fira våran stora kille. Men det här med att ligga kvar i sängen och vänta på uppvaktningen var inte riktigt hans stil. Han förstod inte varför han skulle vara kvar där själv så det fick bli uppvaktning i soffan istället. Och det gick ju hur bra som helst. Efter lite skönsång blev det presentöppning. "Titta ett skitstort paket" sa Noel när han fick det första. Han var hur nöjd som helst över sin brandmansutrustning, sin affär och de andra sakerna. Vi byggde affär så vi nästan missade skolan/dagis. 
 
  Blixten brandmannen är redo för uppdrag.
 
Det var en glad kille som jag hämtade på em. Han hade fått bjuda på glass och fått en nalle i present. På kvällen skjutsade vi Filip på fotboll och skulle bara upp o handla en sväng. Noel bara grät och hostade och sen kom allt upp. Efteråt var han helt lugn medan jag hade mer panik. Fick tag på pappa som kunde hämta Filip (Anders var i Ludvika över natten) så jag kunde åka hem med Noel och sanera både honom och bilen. Tyckte så synd om honom. Vi hade planerat en myskväll med lasagne och fruxo för det hade han önskat sig. Men nu får vi ta det en annan dag istället.
 
Vill bara passa på att tacka alla som förgyllt både min och Noels födelsedagar!!!

RSS 2.0