hittat hem

I dag var det Filips första innebandyträning på väldigt länge. Han var så laddad innan och även lite nervös eftersom de andra killarna är ett år äldre och har spelat i tre år. Filip bara i ett år. Men han flöt bra in och lärde sig ganska snabbt den övningen de gjorde innan de dick spela två mål. 
Efterår var han så lycklig. Det var som att han kommit hem och äntligen fick göra nåt han verkligen gillar. Han har redan planerat för nästa träningen som är på torsdag. Morfar är uppringd och han får äran att följa med eftersom träningen börjar redan kl fyra och då har inte jag hunnit sluta. Sen har Noel simlek så det blir lite pusslande. Tur att morfar är pensionär och alltid är villig att ställa upp om han kan. 

helg

Ja denna helg hade kunnat starta bättre än vad den gjorde. Vaknade i fredags natt och hade så ont i magen. Trodde först att det var nåt jag ätit men när det inte gav sig och illamåendet bara fortsatte var det bara att inse att det nog var magsjukan som kommit o hälsat på. 
Nu mår jag bättre och som tur är så har ingen av grabbarna fått det än. Peppar,peppar...
I morgon ska vi göra ett nytt försök att komma till allergimottagningen jag o Filip. Ska bli skönt att få veta om och i så fall mot vad han är allergisk. 
I helgen ska jag åka till Stockholm med mamma och farmor. Vi ska tillsammans med min faster gå på musikal, Livet är en schlager. Vi beställde dessa biljetter i januari när vi precis hade varit och sett en annan musikal.
Jag älskar musikaler! Vet att det kommer flera nya spännande nu till våren. 

mässa

Nu är vi hemma igen från våran mamma-son helg i Stockholm. VIken underbart skön och rolig helg vi har hafr tillsammans jag o Filip. 
Vi startade vår resa lördag morgon och jag var ganska så nervös om jag skulle hitta och att allt skulle gå bra. Detta var första resan som jag kör alldeles själv till Stockholm utan någon annan vuxen brevid. Men det gick galant måste jag säga. Vi hittade rätt på första försöket. 
Vi började med att gå på bak- och choklad festivalen. Det första vi möttes av var stora chokladfontäner med olika sorters choklad. Bara börja provsmaka. Sen följde mer provsmakning av diverse godsaker. Efter en stund tog vi en paus från godsakerna och tittade in på Hem- och villamässan. Där tillverkade vi en stol och fick beröm av snickarBjörn från Äntligen Hemma. Tittade även in till Leila och hennes butik. Filip tyckte det var så kul att vara i snickarhörnan så han avstod från att lyssna på Måns Zelmerlöv. Han snickrade till sig ett snickarmärke och öven ett till brorsan. Innan vi gick hem hade han även hunnit med att tillverka ett päron av marsipan och jag handla lite inredning. 
Det var ganska skönt att hotellet låg vägg i vägg med mässan för vi var trötta när vi kom dit.
 
Efter en stadig frukost i dag gick vi på våran tredje mässa, Underbara barn mässan. Filip testade allt man kunde testa. Bla så byggde han en drake, inredde ett hus och gjorde en hinderbana. Vi shoppade och deltog i tävlingar. När vi kände oss nöjda tog vi bilen till Barkarby för att titta in till Lekmers butik. Men den gjorde oss ganska besvikna så vi åkte till BR på Erikslund istället. Och där hittade Filip den Beyblade han önskat sig. 
 
Så var denna födelsedagsresa slut. Men som Filip sa, Vi kommer tillbaka igen nästa år!
 
 

present

I morgon är det dax för Filip att få en av sina födelsedagspresenter uppfylld. Då drar nämligen jag o han till Stockholm för att bo på hotell och gå på bak- och chokladfestivalen. Tyckte det var en bra present till honom som gillar att baka och att smaka på choklad är ju aldrig fel det heller. Man ska även kunna få baka med proffsbagare så vi får väl se om han vill det eller inte. En kladdkaketävling ska avgöras och kanelbullens dag ska firas. Vi kanske hinner med ett besök på hem- och villamässan oxå. Vet att mycket roligt händer där med.
På söndagen har vi biljetter till underbara barn mässan. Vi har ännu inte bestämt om vi ska gå dit eller vad vi ska hitta på. Kanske blir det ett stopp i Barkaby, vem vet. Ska bli underbart skönt att få åka iväg och bara mysa med honom. Han älskar ju att bo på hotell, äta gott och bara mysa. Han är en livsnjutare.
 
Se till att njuta lite av livet där ute!

RSS 2.0