tidsbrist

Nu är vi alla på benen igen men hostan sitter fortfarande i. Just nu går orken åt till jobb o ungar känns det som. När kvällen kommer stupar jag i säng och hoppas få sova en hel natt. Känner mig inte speciellt utvilad när jag vaknar utan går mest i en dvala. Men men inte klaga.
I lördags hamnade vi på IKEA, Filip har önskat sig en fåtölj och vi ett skrivbord. Skrivbord fick vi med oss hem och det står nu så fint i datarummet. Snart ska en hylla upp och en bäddsoffa inhandlas. Köksluckorna ska in på omlackering, vita denna gång, och sen är det hallens tur att få sig en omgång. Filip tycker det är jobbigt med alla förändringar, allt ska vara som det alltid varit, så han har det lite tufft just nu. Inte bara med det utan det händer nog mycket inom honom just nu. Han är så trotsig, envis och obstinat så hälften vore nog. Vet att jag borde hålla mig lugn och proffsig i de lägena men det funkar inte alltid utan jag hamnar ibland på en 4 årings nivå. Inte bra!!!

blöjbarn

Nu har vi sjukstuga här hemma igen. Båda killarna har en fruktansvärd hosta och nu även snor till tusen. Noel har även feber. Så det jag trodde skulle bli en ganska lugn VAB med en hostande kille blev nåt helt annat. 
Under denna vecka har Filip även slutat med blöja på natten så nu har vi bara ett blöjbarn. Skönt! Det går med varierande resultat så lite extra tvättande blir det. Men nu blir inte Filip hysterisk över sitt "misslyckande" så det känns ok. En belöning väntar i källaren...

Att Noel har hållt igång på sina fröknar har väl inte undgått nån men nu har nåt hänt. De känner inte igen honom. Han leker och pratar och är lugn. Han har väl undersökt allt och nu lämnar han över det till någon annan. Nu är han inte minst längre utan han har fått tre nya småkillar att leka med. Snart är det bara killar på Brumma. Undrar hur många tjejer det blir kvar till hösten när de stora flyttar över till Björne?

                
                                                Noel är arg och sur.


Lite bilder från norrlandskalaset...

                                         

Foto: Filip

Örebro

Härligt att åka iväg och bo på hotell. Tack mamma, både för resa och sällskap. Vi har haft en underbar helg med mycket shopping, förstår inte att det är så mycket roligare att handla på bortaplan, och mycket bus med Noel. Han har varit i sitt esse och njutit av all uppmärksamhet han fått. Att vi sen bodde i de lux rum och mitt i Örebro gjorde inte saken sämre. Vi har kunnat komma och gå som vi velat och som det passat oss och lillen. Men det är konstigt att man blir så trött efter en sån avkopplande helg med mycket sömn och vila. Känner mig iallafall lite mindre stressad än jag gjorde innan vi åkte och det är positivt. Har haft en inneboende stress en längre tid och det är inte nyttigt. Ska nu försöka mota bort den innan den kommer tillbaka. Ska börja med att gosa ner mig med Noel och titta på Bolibompa. Om ett par timmar väntas Norrlandsresenärerna hem. Är visst väldigt halt ute. Märkte det redan när vi åkte hem. Lite sladdigt var det.

Hade velat visa er de vackra julbelysningarna som de har längs deras gågator. Men hade ingen kamera. Det var stjärnor och fallande istappar. Hur stämningsfullt som helst. Ni får hålla tillgodo med slottet istället. Även det var vackert upplyst i vintermörkret.

                 

Filip Å Pappan i Kyrktåsjö


Japp då var vi i Kyrktåsjö å leker i farfars maskinpark. Det har skottats snö med liten traktor, stor traktor och körts skoter minsan.











4 år

Så slokg det in ännu en gång. Snö i massor när Anders är borta. Bara gilla läget och se glad ut. Noel och jag har det bra i vår ensamhet men det är så tomt och tyst här hemma. Tänk att man kan sakna någon så mycket. Lite av glädjen i huset är borta. Men de är ju snart hemma igen. Vetskapen om att de har det bra hjälper mycket. Filip låter så glad när han ringer och idag kommer ju hans kusiner dit. Vi har packat vår lilla väska jag o Noel för imorgon drar vi till Örebro med mormor. En liten myshelg bara vi tre. Kanske vi hittar nåt spännande att handla. Själv behöver jag byxor för nu är det skralt med såna som sitter kvar uppe. Filip har beställt pyjamas och strumpor för hux flux har han växt igen.

Javisst ja. Idag för 4 år sen gifte vi oss och Filip döptes. En dag jag aldrig glömmer. Så mycket fjärilar var i omlopp då!

                                      


chips

Trodde vi skulle klara vintern utan att köpa nya skor men i ett huj så har Filip växt ur sina nya och de andra har spruckit. Och imorgon ska de till farfar så det blir till att åka o handla ett par nya idag.
Nu mår vi alla bättre och matlusten börjar komma tillbaka igen. Känns skönt för i morgon börjar jag jobba igen. Inte kul att vara hängig då. Kanske kan sömnen bli bättre oxå. Har så svårt att sova. Blir jag väckt så börjar genast tankarna snurra och då är det omöjligt att somna om hur trött jag än är. Känner mig så stressad över mitt jobb just nu och vet att en hel del måste lösas innan jag kan få ro i kropp och själ. Men det är en jobbig tid jag har framför mig. Om det bara vore barnen man jobbade med...

Idag blir det som sagt en tur till storstan sen ska det väl packas och gosas. Känns konstigt att inte få träffa min stora kille på så många dagar, kommer sakna honom så.  


  Lördagsmys med chips.


 Blivande modell kanske. Noel ställlde upp sig själv och ville bli fotad.

 Filips första tur för året.

GOTT NYTT ÅR

Ja så var 2010 slut och 2011 här. Året slutade med att vi alla är förkylda men nu kan vi i alla fall se en ljusglimt bland snoret. Idag var första gången vi kom ut på en vecka. Kändes skönt. Nu vill jag bara att Noels hosta ska ge sig så nätterna blir lite lugnare.

Här kommer en liten bildkavalkad av året som gått.

 Januari med en massa snö

 Februari och 60 års kalas

 Mars vi längtar till sommaren

 April och 1 års kalas

 Maj Gotland

 Juni värmen kommer

 Juli bad bad bad

 Augusti 4 års kalas

 September bröllop

 Oktober hösten kommer

 November tv-spel o mys

 December julen är här

Detta år har vi inlett i pulkabacken. Det blåste kallt men skönt att andas frisk luft.



   

RSS 2.0