Mamma jag dör.

Ja nu har det gått ett par veckor sedan det nya året kom. Jag har börjat på nytt jobb och det funkar bra.
Denna vecka har dock Noel varit sjuk så jag har varit hemma med honom. Han har en hemsk hosta och har haft nästan 40 graders feber. Till följd av det så vill han inte äta och helst bara sova. Nu är febern på väg ner men hostan håller i sig. En natt väckte han mig på det värsta sättet en mamma kan tänka sig. Jag hör att han hostar och sen hör jag han väsa "Mamma, jag dör." Jag sprang i till honom och ser att han kämpar med att få luft. Jag hinner tänka en massa men plötsligt hostar han till och då kommer det upp en massa slem. Sen somnade han gott men jag sov inte så mycket mera den natten.
När han får hostattacker så märker jag att han nästa tappar andan och han upplever det som att han inte får luft. Då är det bara att sitta brevid och stryka honom på ryggen och finnas där med vatten. 
Nu hoppas jag att han snart piggar på sig och börjar få i sig lite att äta. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0