uppdatering

Oj vad tiden går fort ibland. För fort ibland för att hinna med allt man vill.
 
Jag var och hälsade på grabbarna uppe i Säfsen en lördag. De ville att jag skulle komma upp och se hur duktiga de blivit i skidbacken. Hade tur med vädret, solen sken från en klarblå himmel och det droppade från taken. Killarna visade sina konster i backen. De har lärt sig så åka slalom så fort, nu åker de helt själva både i liften och backen.
Efter en stund i backen träffade vi familjen Söderberg/Lundkvist och grillade lite lunch.
När de andra fortsatte till backen gick jag och Noel ner till husvagnen för att värma oss.
Efter ett par timmar tog vi oss ut igen för att åka pulka men Noel var inte sugen på det så vi gick på after ski istället. Efter ett tag kom de andra och gjorde oss sällskap. Det blev en rolig stund med musik och skratt i goda vänners lag. Noel övergav oss alla för att stå och titta efter pistmaskinen som han för en gångs skull kunde få se åka när det var ljust ute. 
Innan jag åkte hem blev det tacos i husvagnen. 
 
 
   
 
   
 
Nu i vår ska jag och Noel gå på nybörjarkurs i orientering. Vi tjuvstartade det hela med att åka på tävling i Köping. Som tur var så var det inomhus. Det gick över förväntan. Vi hittade alla kontroller.
 
 
På annandag påsk gjorde vi en utflykt till Anundshög med klanen Gustafsson. Filip läser just nu om forntiden i skolan och de hade kommit fram till runstenar och bronsåldern så det var ett passande utflyktsmål. Alla kusinerna lekte oc vi vuxna grillade korv och hade det skönt i solen som tittade fram en stund. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0