sjukstuga

I fredags var jag ledig så efter att Filip slutat skolan åkte vi till badhuset för en stunds lek och simmande. Filip som nu kan simma ville så gärna vara i stora bassängen och åka störtvågen men till hans stora förtret var det flera klasser från högstadiet där. Men han lyckades få åka några gånger mellan lektionerna.
I lördags åkte grabbarna med Anders till Skinnsberg för att köra orientering inomhus. På em gick vi till mormor o morfar på kalas. Filip valde att stanna kvar och sova över. 
Igår när jag skulle hämta hem honom hade han jätteont i huvudet och var stekhet. Han bara skrek och grät när jag skulle få hem honom. Väl hemma förökte jag få i honom alvedon men allt bara kom upp igen. Lyckades tillslut få i honom en halv tablett. När den verkade blev han snabbt piggare och tyckte att han kunde leka med en kompis. Men sen somnade han snabbt. Når han vaknade frös han och svettades omvartannat så han stod länge länge i duschen. Sen bäddade jag ner honom och han somnade gott igen. Men i natt har han drömt och farit runt i sängen, frusit och svettats. När han vaknade hade även förkylningen kommit. 
Noel passar på att vara sympatisjuk. Han försöker hosta lite då och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0