sommarlov

Ja nu är skolan slut för detta läsår och sommarlovet har börjat. Men innan vi blir helt lediga ska jag jobba i tre dagar och grabbarna får vara på fritids/dagis. 
Filips klass kommer att delas till hösten och han kommer få en massa nya klasskompisar, Han får med sig sina bästisar men han är ledsen över att tjejerna kommer i den andra klassen. Ja tjejer är spännande nu. Det är så kul att lyssna på när de sitter o pratar om sina ex och vem de är kär i osv. 
På skolavslutningen hade vi samlat till en present till fröken och jag tänkte tacka henne för det här året. Men då ville Filip göra det så då skrev vi ner allt som dessa underbara ungar sagt till mig om henne. Så på själva avslutningen läste han upp det för henne. Tala om att jag var nervös innan men han fixade det galant. Det var många tårar som föll då på våra kinder. Jag vet inte var han fått sin självsäkerhet ifrån men den kommer inifrån och han är så trygg med den. Trodde inte detta om honom när han som treåring inte vågade göra något främmande. 
Vi hade även tur med vädret på avslutningen. Några droppar regn kom det men sen kom även solen fram när alla barn sjöng så vackert. Efter avslutningen fikade vi tillsammans. Sen åkte grabbarna med Anders ut med husvagnen. Jag tog en tur till Västerås. 
 
Under lördagen gjorde jag iordning i lägenheten. Jag städade och plockade ur kartonger. Efter 8 timmar var jag så färdig som jag kunde bli. 
 
Igår var det poolspel hela dagen. Tre matcher var det tänkt att de skulle spela men det blev sex eftersom det inte blev så många killar som kom. Så sex matcher på fem timmar blev det. De var så duktiga och kämpade bra. Det märks att de börjar tänka lite mer fotboll nu. De passar varandra och nu jagar inte alla bollen hela tiden. 
 
Efter matchen var det överraskningskalas hemma hos mig för farmor som fyller 85. Det blev en trevlig stund med släkten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0