Skogsbranden

Tänkte att jag måste säga några ord om denna hemska naturkatastrof som härjar inte långt härifrån. När vi först fick reda på att det brann här i skogarna så var vi nere i Rosendal och ingen av oss förstod vidden av det hela. Men det blev så påtagligt när vi kom hem och vaknade upp till ett rökfyllt och illaluktande Surahammar. Då först förstod jag iallafall hur nära vi är. Blir så berörd av alla som ställer upp med både husrum, mat och hjälp till okända "grannar". Sen alla som är med o bekämpar denna brand gör en hjälteinsats. De går ut och kör i uppemot 24 timmarspass för att sen hem o få lite vila innan de ger sig ut igen. All heder åt de. Följer spänt utvecklingen av detta på alla medier jag kan. Att få läsa o se bilder från de som är mitt i det hela är både spännande o intressant men samtidigt så overkligt. Nu hoppas jag att vädrets makter kunde vara med oss och att regnet bara kunde vräka ner över detta område. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0