minnen

Tänk att vissa saker kan få en att minnas händelser mm. Helt utan förvarning slår de bara till. Häromdagen satte jag mig ner för att äta en tekaka med julskinka. Redan vid första tuggan fick jag en sån stark förnimmelse av min mormor. Hon brukade baka just dessa tekakor och vid jul brukade vi klä hennes gran och sen bjöd hon på tekaka och julskinka. Jag for flera år tillbaka i tiden till hennes kök och jag kunde minnas både lukter, smak och känslan jag hade då. Jag fick även en sån stark längtan efter mormor som varit en sån stor del av mitt liv och som jag saknar ibland. Jag hade så gärna velat att hon och även min farfar fått träffa mina barn. Men jag tror att de är här ibland och hälsar på. Om det är de som jag ibland ser eller känner av kan jag inte säga men vet att när jag mår dåligt så känner jag av det mera. Det är många gånger jag ser nån i ögonvrån. När vi bodde på Dalavägen kunde jag känna röklukt i sovrummet men det läskigaste som hänt var när jag såg en gestalt i tv.n. Då tittade jag både en o två gånger innan jag förstod att den inte var på utan att det var nån annan som visade sig där.
Jag lovade mormor att hon fick komma o hälsa på bara hon inte skrämde mig och jag tror att hon håller det löftet!!! Så vem tvmannen var förblir en gåta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0