sommaren är här eller...

Igår var det en härlig dag i solen. Jag o Filip drog tidigt iväg till Plantagen och handlade växter och frön medan Noel o Anders var hemma och målade. Sedan blev det plantera av innan vi kunde ta en stunds vila på altanen innan det var dags att gå på Vilmas kalas.
Noel hade väntat sedan 9 på morgonen då han slagit in sitt paket. Han hade ritat en grävmaskin till Vilma som hon skulle få. Själv ville han gärna ha hennes klänning med jordgubbar som vi köpt. Det var kul att se Noel när han ritade. Han ritade detaljerna först, skopan med sina tänder, larvfötterna och styrspakarna. Själva styrhytten var inte så viktig.
Ungarna hade kul med varandra och lekte och busade. När vi åkte hem somnade Noel gott på cykeln och sov sen hela natten, ca 11,5 timme. Jag var inte lika pigg när han väckte mig eftersom vi suttit uppe och hejat fram Sverige till vinst i schlagerfestivalen.
Idag har farfar åkt hem, Anders ska o tävla och Filip väntar på att få leka med Måns. Själv ska jag nog unna mig en stund i solstolen med en bok innan jag ska ta tag i strykhögen.
Imorgon är det sommarfest på Björne (Filips dagis), tisdag orienteringstävling, onsdag fotboll, föräldramöte och tävling, torsdag ska Filip till skolan på besök sen är det fredag och helg. Och tro det eller ej men än så länge har vi inget inplanerat för helgen, jo Anders har möte på söndag em. Men annars lugnt.

 Noels grävmaskin


Kusinerna tillsammans

  


Idag vill jag även passa på att hylla min älskade mamma på Mors dag. Jag älskar dig, tack för att du finns! 















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0