skola o tandläkare

Idag vare det så dax för andra besöket på skolan för Filip. Redan på morgonen sa han att jag inte behövde vara med för äta o sånt kunde han klara av själv. Men när vi kom till skolan var han till en början lite avvaktande och ville inte gå o leka. När han en stund senare träffade på Dennis så släppte allt och han sprang iväg för att leka. När det var dax att gå in gick han glatt in och gav mig en slängpuss och sen fick jag gå hem. Stannade en stund för att prata med lite gamla arbetskollegor innan jag for hem. Kändes lite konstigt att bara lämna honom men även bra att han är så stark i sig själv nu. Även kul att få höra det av andra föräldrar som kännt Filip ett par år och ser hans utveckling.
Halv tolv skulle han hämtas och han ville gärna att vi skulle gå hem så han fick se vägen som han så småningom ska kunna gå eller cykla hem själv på. Men det kommer nog dröja ett par år innan det händer. Fast jag gick ju samma väg till skolan själv redan som 6 åring...
När jag kom till skolan var han fullt upptagen med att leka med sin fadder och var inte så sugen på att gå hem. Sen blev han bollkalle innan han försiktigt berättade att han ville vara med o spela. Jag visade hur han skulle gå tillväga och sen var han glatt med o spelade med de stora killarna från år 2 o 3. Bara en kille var lika gammal som han. Inte nå blyg o försiktig var han på planen utan tog för sig. Vi skrattade lite i smyg åt våra småttingar som kämpade med de stora. Han blev ganska besviken när det ringde in och matchen tog slut. 
När vi gick hem sa han glatt: Mamma, jag kommer trivas på skolan! Gissa om det värmde gott.

Efter nån timmes vila var det dax att bege sig till tandläkaren. Även där chockade han mig. Han satt i stolen och lät henne köra den upp o ner och fälla den bakåt. Sen gapade han stort och vi fick veta att han fått två av fyra 6 årständer. Men oturligt nog var de inte uppe så mycket än så vi ska tillbaka i augusti och då ska de plastas och sen ska det fotograferas. Hoppas alla fyra tänderna är upp då så vi kan klara av allt på en gång.

Efteråt gick vi till konditoriet för att fira och det är inte ofta vi går dit och idag var det naturligtvis stängt pga sjukdom. Lite snopet men som tur är så har Willys munkar.

Nu är Filip o Anders i Skinnskatteberg på orientering och jag o Noel tar det lite lugnt.
Imorgon ska vi ev fira nationaldagen med lite familjerally.

Glad nationaldag på er alla!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0