bebis i magen

Morgonens fundering vid frukostbordet.
 
Noel: Kommer bebisen idag?
Camilla: VIlken bebis?
N: Den som ligger i magen.
C: Nu försår jag inte riktigt. Vilken bebis?
N: Den blå pojkdockan.
 
Då förstod jag. Noel har önskat sig en beis i julklapp. Det ska vara en pojkdocka och den väntar han visst spänt på. Fick förklara att bebisen kommer när tomten kommer. Så nu väntar han på att kalendern ska ta slut så tomten kommer.
Appropå att tomten ska komma så satt jag o slog i julklappar igår medan grabbarna var uppe med Anders. Mitt i allt kommer Filip glatt intågande i rummet och ser fundersam ut. Sen får han se saker han önskat sig som jag ännu inte hunnit slagit in. Han gör en glad segergest och säger glatt YES! Så kan det gå när pappan somnar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0