Legoland dag 1

Vaknade till strålande sol och klarblå himmel men på 15 minuter slog vädret om och regnet kom. Och så höll det på hela dagen. Regn eller sol inget mittemellan. Men regnkläderna satt inte fel för blät det blev man iallafall i många karuseller.
 
Klockan tio var vi på plats och började med att gå i miniland. Man kan inte annat än förundras över hur man kan bygga allt detta av lego. Det snurrade och sprutade vatten. Bilar åkte och det slussades båtar mm. På många ställen kunde man själv få saker att hända. WOW säger jag bara.
  
 
Vi fortsatte till safariland där man kunde åka både bil o tåg.
  
  
 
Sen följde flera karuseller. Att Filip ville åka förstod jag men nu ville även Noel prova. Men efter att flera ggr sagt efteråt att det inte var kul så blev det karusellstopp för honom. Iallafall där vi bedömde att han skulle tycka det var läskigt.
  
 
I piratland fick man åka båt och skjuta vatten på alla. Så kul vi hade. Denna karusell fick vi åka ett flertal ggr. Jag tror att detta var många pappors favorit. Man såg glimten i ögonen när de fick blöta ner så många de ville.
 
 
Efter att ha åkt svävare hamnade vi hos brandbilarna. Här fick familjer tävla mot varandra. När brandlarmet gick gällde det att kasta sig in i bilarna, pumpa sig framåt, pumpa vatten och sikta och sen pumpa bilen tillbaka igen. Trodde jag skulle dö efteråt men kul var det.
   
 
Vid riddarborgen spelades det teater och inne i borgen väntade en spännande åktur med draken. Åkturen började långsamt genom borgen där man fick se olika riddarfigurer av lego innan den tog fart och i full fart blev det en hisnande berg o dalbanefärd. Efteråt tyckte Filip att jag skrikit lite väl mycket. Aven denna blev en favorit vi åkte flera ggr.
   
 
I duploland fanns det karuseller för de små och även ett stort lekland. Där var jag o Noel medan Filip o Anders gick på 4D film. Där kom det både snö, regn och draksnor på de. Tyvärr hann jag inte få uppleva detta.
    
    
  
 
Filip har längtat till Star Wars världen men när vi kom dit var det Noel som var mest fascinerad av den.
  
 
När parken stängde kl 21 gick vi hem. Efter 11 timmar i parken var vi trötta men så nöjda och glada.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0