ambulans och sommarlovsbåt

 Ja så var det så dax att åka hem till Sverige igen. Det började med att inte bilen startade men efter lite "kärlek" så startade den. När vi närmade oss Köpenhamn stannade vi för att köpa lite mat på Mc Donalds. Tänkte ta den med oss i bilen men grabbarna ville leka en stund så sagt o gjort gick vi in allihopa. Medan Anders står i kön går vi till lekhörnan och det är då det händer. Filip snubblar på en tröskel och slår huvudet i hörnet på lekhuset. Gråtandes tittar han upp på mig och då ser jag att blodet forsar fram. Medan jag styr honom mot pappret försöker jag få med mig Noel och samtidigt ropa på Anders. I ögonvrån ser jag en kille som rusar upp och ropar att vi ska komma till honom in på toaletten. Tror att det är nån som jobbar på Mc men inser att det är en vänlig själ som bara vill hjälpa till. Och vilken hjälp han var. Han talar lugnande med Filip (på danska) medan han stoppar blödningen, undrar om han vill ha nåt att äta eller dricka och ringer efter ambulans. Han och hans tjej är de som fixar allt och jag är de gränslöst tacksamma. Allt gick så lugnt och professionellt till så när ambulansen kom kunde jag känna mig lugn över vetskapen om vad som nu skulle hända. På väg till sjukhuset i Köge åt Filip glass och jag fick berätta vad som hänt och fylla i papper. Vi lyckades göra oss förstådda även om det är svårt med danskan. Framme på sjukhuset blev Filip bedövad och sen sydd med 2 stygn. Sen fick vi fortsätta vår färd mot Malmö med en ispåse på Filips panna. Hamburgaren smakade inte så gott och när man ser den rödgula skylten känns det inte så bra i magen.
 
Hotellet i Malmö var toppen. Vi fick en hörnrum med högt i tak och utsikt mot järnvägen till Noels stora lycka. Sov en ganska orolig somn den natten. Kändes däremot bra när Filip vaknade och inte hade ont i huvudet. Efter frukost hade vi en överraskning till grabbarna. Filip fick en karta och sen fick han leda oss till en plats. När vi nästan var framme kunde vi höra vinjetten till Sommarlov och när Filip fick höra att vi skulle vara med på inspelningen spred sig ett leende över hans ansikte. Grabbarna parkerade sig framme vi båten och när allt var över ville de båda vara kvar en natt till och göra om det igen.
 
   
 
Men nu skulle vi hem. Vi åkte till Gränna och såg på polkagristillverkning och naturligtvis trillade några grisar med oss hem.
 
Det var så skönt att få komma hem igen. Noel ville genast bygga sin nya legojärnväg och Filip tog fram sin nya Ninjagoväckarklocka. Själv slog jag mig ner i soffan med en kopp te.
Vilken underbar semester vi har haft! Har med oss många fina minnen med oss hem.

Kommentarer
Postat av: Susan

Vilken härlig semester ni verkar ha haft! Underbart att få läsa om era äventyr och kika på fina bilder.
Kram kram.

2012-08-10 @ 17:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0