tebuffé

Har precis kommit tillbaka efter min dagliga promenad. Detta "träningsläger" vi är på börjar ge resultat. Både kroppsligt, själsligt och konditionsmässigt. Mardrömstrappan vid kyrkan känns inte lika jobbig längre. 74 steg rakt upp är fortfarande svettigt men nu klarar jag av att andas någorlunda normalt och utan att benen viker sig. Jippi!!!

Idag blev det ett besök i Dalhem. Först fick vi åka med ångtåget och det var en upplevelse i sig. En massa rök som bolmade och lite historik. Bla om en ek som man tror vilar på en förbannelse. Den som försöker ta bort den går döden till mötes...

   

Efter åkturen blev det afternoon tea i järnvagnscaféet. Vi valde bort scones och tillbehör men jag gav mig gladeligen i kast med tebuffén som stod uppdukad. Det var alldeles för många olika tesorter att smaka på en eftermiddag. Hann bara med två stycken.
Avslutade med lite gunga innan vi åkte hem igen. 

  

I morgon hoppas vi att vädergudarna spått rätt och solen visar sig. Har vissa förhoppningar om att det kan stämma för det såg ljust ut över havet. Då blir det nog Fårö i morgon och Blå Lagunen.

För er som undrar. Anders kom tvåa i sin klass, dock slagen av en tjej på upploppet...



Klart för avgång.





Byte av lok.

Kommentarer
Postat av: faster 1

slagen av en tjej? de är ju som komma sist ju mohauuu



nädå grattis

2010-05-09 @ 23:34:56
Postat av: Moster

Grattis :)

2010-05-10 @ 10:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0