resumé

Ja så har vi äntligen fått ordning på dator och internet så nu kan ni få se lite vad vi gjort dessa dagar.

Resan började strax före åtta i lördags morse. Bilresan gick ganska bra. Noel tröttnade i och för sig ganska snart och ville bra upp och bort från bilstolen men på det stora hela så var det en ok bilresa.
Båten var stor och spännande tyckte Filip. Hittade platser precis brevid bion så där tillbringade vi en hel del tid med att bla titta på Brum.
När vi kom fram bjöd Gotland och Visby på strålande sol. Huset var precis så mysigt som vi trott och gården är precis lagom barnvänligt och charmig. Filip hittade genast sandlådan och började leka.
När vi installerat oss tog vi en långpromenad genom innerstaden för att sen handla lite. 
På kvällen tittade vi lite på tv (här finns bara kanal 1,2, barn och kunskap) innan vi somnade trötta efter resan. Filip hade dock lite svårt med att somna, han ville flytta hem igen, men efter en stund somnade han hos oss i soffan.

  

 

Söndag bjöd även den på strålande sol. Vi tog cyklarna och tog oss ner till havet för att kasta sten. Det har Filip väntat länge på och nu fanns det hur många stenar som helst.
Sen tog vi oss vidare och klättrade upp i ett torn samt i en av väktargångarna. Högt var det!!! Men spännande. 
Efter lite vila och mat åkte vi och storhandlade. Behövde ju fylla upp skafferi och kyl.
Sen gick vi till hästarnas dal, en lekpark precis utanför våran mur. Medan killarna lekte tog jag min promenad jag sagt jag ska göra vare dag och sen passade jag på att laga mat innan de kom hem. Kändes ganska lyxigt att vara helt för sig själv. 

   

  

Vaknade kl 5 och insåg att Noel inte vaknat och ätit nån gång, var tvungen att se om han andades och det gjorde han. Första natten på ett år som han sovit hela natten.
Igår var det blandat med sol och moln. Blåser tycker jag att det alltid gör här.
På fm gick jag o grabbarna ner till Almedalen medan Anders cyklade en sväng, han ska ju tävla på söndag så det är bäst att träna lite. Filip passade på att prova fiskelyckan i dammen och sen övervann han en av sina rädslor. Han klättrade över ett nät så han kunde åka i tunnelrutschkanan. Gissa om jag hade en lycklig kille i lekparken? Vet inte hur många gånger han åkte. Upp och ner hela tiden. När Noel vaknat ville Filip naturligtvis bjuda honom på en åktur men det tyckte inte Noel var lika roligt.
När vi intagit lunch och vilat en stund gick vi till leksaksaffären och Anders passade på att fixa modem till datorn. Filip hittade en massa att handla men kom bara hem med såpbubblor.

   

Filip har även övervunnit rädslan för att ta sig ner för en brant trappa/stege. Jag vet precis hur hankänner för jag tycker oxå att det är otäckt precis innan man kommer över kanten. Men nu klättrar han hur galant som helst på den vi har i huset. Det är så spännande att vi har två loft man kan vara på och att man dessutom sover däruppe är ett plus enligt Filip.

Idag har vi sol och moln blandat. Noel har fortfarande feber så han och jag är hemma. Anders och Filip har åkt till Lummelundagrottorna. Får se hur det har varit. Filip var alldeles prillig. På em blir det nog lite affärer. Har sett några mysiga när jag gått mina promenader men då har jag inte tid att stanna.
Nu ska jag se hur det är med lillen. Tror han är på väg att vakna.

Tjolahopp!!!

Kommentarer
Postat av: faster 1

Men va e bilderna på huset-? Inne o ute?



Måste vart spännande o åka båt

2010-05-04 @ 19:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0