pingstafton

I helgen är det stor primörpremiär här på Gotland med matmarknad och öppna gårdsbutiker. Samtidigt har konstnärerna öppet (öppna ateljéer). Vi hade planer på att åka runt på ön och spana in lite olika grejer men valde att avstå. Det fick bli ett besök på Ansarve gård bara. Där skulle man kunna klappa lamm, rida ponny mm. Filip var eld och lågor men när vi väl hittat dit blev han blyg och ville inte göra nånting. Noel vågade däremot det mesta. Både djur och maskiner var intressanta. Efter mycket övervägande gick Filip dock med på att åka fyrhjuling till sin stora lycka. Jag förstår Filip hur han känner med sin blyghet (var/är likadan även om det blivit bättre) och jag lider med honom när han missar en del som jag vet att han skulle tycka vara roligt för att han inte vågar just då.  

  

På em tog vi oss runt i Visby bland affärer och konstnärer. Det provsmakades och tittades. Hittade tom en fyr och båt Filip kunde leka vid en stund. Allra roligast tyckte Filip att de sprutande grodorna var.

  

Innan maten hann killarna med en fotbollsmatch. Själv hann jag läsa ut min bok och njuta en stund i solen.



Nu har jag tre slagna hjältar i soffan. Endast Filip är vaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0