pulkaåkning

Idag packade vi bilen full med både vagn o pulka för att sen åka till pulkabacken. Men innan vi kom iväg hann det hända en del som fick mig att sätta hjärtat i halsgropen. Filip ville prompt ha sin gamla bob med sig eftersom den nya inte går att svänga (nån har lyckats sätta ratten bakfram) och den låg i förrådet. Tyckte jag var smart när jag la den där men sen dess har det bildats en massa is så nu fick vi knappt upp dörren.
När jag tar i som mest så sätter Filip in handen och ja sen kan ni räkna ut vad som hände. Jag klämde hans hand rejält men som tur var så satt alla fingrar kvar. Har ett hemskt minne från min barndom när lillebror knipsa av ett finger. Min tappra lilla kille torkade tårarna och sa att allt var ok. Det fick bli pulkan istället.
Hade valt backe så vi skulle kunna ha vagnen med oss men det var lättare sagt än gjort. Tillslut fick vi lyfta den på plats.
Allis väntade redan i backen och de åkte några gånger innan de ville fika.



Fick veta att Allis är kär i Filip och kallar honom för prins Filip, precis som Törnrosas prins heter. Filip har inte kommit på det här med att vara kär och för honom är Allis fortfarande bara en vän som han säger.
När Allis åkt hem och Noel vaknat ville Filip hem och gräva så vi åkte och inhandlade fredagsmyschips. Tack för den reklamen OLW eller Estrella.
Nu väntar vi på pappa Anders som är o tränar. Filip spelar Lilla Kycklingen och Noel äter en bok. Själv ska jag kanske ta fram snabeldraken så är det klart sen.

Adios amigos.


Kommentarer
Postat av: faster 1

kim och en kille som hette tobias va nog typ kära på dagis, dom pratade bara om varandra heeeeeeeeeeela tiden dom inte va på dagis

då va hon typ 2

2010-03-12 @ 16:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0