Överhäng

Ska aldrig denna vinter ta slut????

Igår var jag på jobbet igen för att observera mera barn. Det är konstigt men de barn jag ska titta på är alltid "lugna" när jag är där så ibland vet jag inte vad jag ska titta på. Så var även fallet igår. Satt därför lite overksam en lång stund men så fick jag se några andra i sina riktiga element. Så efter en trevande start fick jag lite matnyttig information med mig.

Just nu sitter Filip o tittar på Vintergatan och Noel har precis vaknat efter en lång tupplur. Han var nog trött efter natten som varit jobbig för honom. Han har vaknat och gråtit och vridit sig och innan jag kom på att han nog hade magknip så var vi lite fundersamma vad det var. Efter ett par dagar med matvägran så äter han som en häst igen. Kyckling, ris och currysås blev kanske för hårdsmält för hans lilla mage. Noel är en liten gottegris. Chips, chokladboll, tårta, bulle mm tycker han är mumma. Kommer ihåg vad försiktig man var med Filip innan han fick smaka men med Noel är det annorlunda. Han ser ju vad Filip gör och vill göra likadant. Envis är han oxå och vägrar ta det han får utan vill ha det vi äter. Ser inte fram emor de duster vi ska ha! Det räcker med Filips revolution och han är långt ifrån lika envis.

Dagen idag blir lugn, ska mest småplocka lite. Ikväll ska jag på blomkurs igen. Denna gång ska vi använda oss av exotiska blommor. Imorgon kväll blir det påskpyssel på ÖF. Det blev lite mycket denna vecka men helgen blir lugn. Hoppas vi blir klara med sovrummet då.


När ska det ramla ner???????????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0