bullar

Igår blev det en heldag på Öppna förskolan. Jag o Noel var där medan Filip var på dagis och vi som var där med våra små bestämde oss för att ses där igen när vi hämtat våra stora. Vi hade ju haft en skön fm med små barn som sov som små änglar lite varstans och ingen ville åka hem till sitt.
Filip o Mandy hittade varandra och klädde ut sig till Spindelmannen och prinsessa. Sen lekte de med bilar. "Kom nu älskling" fick vi plötsligt höra Filip säga. Vad månne det bliva???
På öppna förskolan pratas det om allt, från väder till intima saker. Undrar hur det är för de pappor som är där när vi kommer igång? Lite genant kanske. Men det känns skönt tycker jag att allt kan diskuteras för ofta handlar det om livet som förälder och de flest kan känna igen sig och få tips och råd. Då vet man att man inte är ensam om de problem man har. För livet är ju inte alltid så lätt utan kan vara ganska så komplicerat.


en trött kille sovandes i "gropen" på öppna förskolan

Idag är Filip med mormor o morfar och baka bullar och tittar på ismaskinen. Jag är portförbjuden och får bara komma när jag ska hämta hem Filip. Han ville vara själv med de och det tycker jag är bra att han kan vara. Har dock tiggt åt mig lite fika på em.
Jag tänkte hinna med att stryka men det tyckte inte Noel. Idag har han haft en dag när han bara velat vara i famnen och gosa. Så det var bara att lägga ner allt annat.
Klädde på oss och tänkte ta en skön promenad i solskenet men oj vad jag bedrog mig. Det blåste smådjävlar och var inte alls så behagligt. Men en skumpig promenad blev det iallafall. (Inte så bra plogat i Surahammar)
Nu sover lillen, köttfärslimpan står i ugnen och potatisen på spisen. Snart är tvätten klar, både i tumlaren och i maskinen. Så lite har det blivit gjort idag ändå märker jag.

Nu ska jag unna mig en stund i soffan med en kopp te.

Tjingeling!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0