Vallby

Nu är vardagen här igen. Det enda som är kvar efter Gotland är alla minnen och lite tvätt. Det mesta är undanplockat. Filip är glad att vara tillbaka på dagis igen hos kompisarna som saknat honom.
Nu är han helt inställd på att han ska börja på Björne efter sommaren. Då flyttar han till storbarnsavdelningen. Hujedamig är han redan så stor? Det blir nog bra för honom nu när Noel kommer till Brumma. Jag tror de behöver vara ifrån varandra. Annars kanske Filip blir för mycket storebror och ska ta hand om Noel eller så blir det tvärtom - att Noel hänger efter honom hela tiden. Så det var tur att det blev killgänget som får byta avdelning. Tjejerna får vara kvar pga platsbrist på Björne. Idag är dagis på Vallby och avslutar sitt bondgårdstema med att titta på djuren. De skulle även hinna äta lunch där och jag tror det var mest spännande. Filip gillar att ha picnick just nu. Han erbjöd sig att fråga sina fröknar om jag fick följa med men jag tyckte han skulle få göra detta själv. "Mina fröknar tar hand om oss och säger till om vi gör nåt fel och jag lyssnar på de", berättade han. Det är tur att han bara trotsar hemma, precis som det ska vara!!!

Igår tog vi en tur ner till stora lekparken. Filip undrade om vi inte kunde åka tillbaka till Gotland och leka vid tunnelparken för våran lekpark är lite läskig. Älskade unge han har så många funderingar just nu. En annan sak han vill göra är att flytta. Han har sett ett hus som har både klätterställning och lekstuga och där vill han bo. "Då behöver inte pappa bygga för här finns det redan", menar han. Kluriga unge!!!

Den lilla har blivit så stor. Han leker o leker och utforskar världen med stormsteg. Just nu är det kul att dra runt på saker, dockvagn, väskor etc. Igår kom han gående med golvlampan... Nya ord kommer och han bubblar konstant. Tötti (törstig) o appa (lampa) är det senaste. Filip är inte längre Baba utan Didi.

Dax att göra oss klara, snart ska Fille hämtas.

                         
                                                        killarna njuter i gungan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0