Vallby

Igår åkte vi till Vallby. lite sena och stressade kom vi fram. Hann i fatt de andra vid djuren och det var kul att se att så många hade kommit. De flesta som vi umgåtts med i snart ett år. Det blev en kul eftermiddag med djur, lek, fika och skvaller. Helt i min smak. Det var första gången vi sågs efter vår tripp till Gotland så det var länge sen sist. Alla barn hade blivit så stora och det är sant att det är på andras barn man ser att tiden går. Eftermiddagen gick fort och innan vi åkte hem blev jag tillsagd att gå med i facebook, där kommer sommarträffar bokas för oss o våra barn. Så sagt o gjort nu är det fixat. Men om jag kommer bli biten av det vet jag inte. 

    

Idag har vi varit på cykeltur. Båda killarna i cykelkärran och sen iväg. Noel inte alltför glad men med en storbror som håller honom i handen och pratar lugnande med honom gick det bra. Vi måste träna inför hösten när jag tänkt cykla och lämna på dagis och sen till jobbet så mycket det går. Men det är tugnt att ta sig uppför alla backar. Särskilt brobacken den är hemsk. Men med lite träning och gott om tid så blir det nog bra.
Nu väntar Filip på mormors telefonsamtal. Sen blir det fika med henne. Det var Filips önskemål om vad vi skulle göra idag på vår lediga dag. Tur att mormor slutar tidigt.
Har varit på bibblan idag och lånat böcker om hur tarmarna ser ut som gör bajset runt. Inte mina funderingar utan vår kluriga son. Han vill veta så då var det bara att leta rätt på fakta. Men hur ska detta sluta???


Här är lillen med farfar och spanar i motorcykeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0