tapper och lojal

Ja just de orden, tapper och lojal, beskriver Filip väldigt bra. Igår em, efter en heldag med mormor, var han helt slut och klagade på ont i benen. Han hade så ont att han tom grinade. Vi trodde det var växtvärk och stoppade om honom i soffan. Men han ville aldrig riktigt piggna till och när jag satte mig hos honom upptäckte jag att han hade feber, 39 grader visade det sig. Medicin ville han inte ha men eftersom jag sa att han skulle ha det gav han lojalt med sig fastän han var så ledsen. Efter en timme studsade han upp ur soffan och sa att nu mådde han mycket mycket bättre med gråten i halsen. Han intalade sig själv att nu var allt bra och åt lite hamburgare. Men när han ringde till mormor och tårarna rann medan han sa att han var bra igen tyckte jag så synd om honom. Kämparnas konung!!! Feber har han fortfarande och sover som bäst just nu. Är inne på sin femte timme och vill inte vakna. "Jag är inte trött", säger han när han tittar upp innan han somnar om igen.

För er som är nyfikna. Anders har träningsvärk idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0