Hockey premiär!

Sådär ja nu har allafall jag vid 36 års ålder gjort min ishockeypremiär. Vi hade en avdelningsaktivitet på jobbet å det var ju "bara" nitton år sen man stod på skridskor så varför inte!!!!

Vi åkte till Smehallen i Eskilstuna och bara att få till all utrustning var ju en klurig uppgift, försökte få på armbågsskydden som benskydd men det funkade inte så bra.

Uppvärmningen på isen vara vinglig, det satt inte kvar den "grymma" skridskotekniken man hade förr. måste varit för stort spann i slipningen, tror de var back-slipade skridskor som jag fick. Å aj aj aj vad man har varit bra på intervallträningen, efter två byten å maxpuls så insåg man att det var ca 55 minuter kvar på isen. En bit in i andra perioden höll jag på att svimma på bänken av utmattning men fick nya krafter i tredje. Inga mål men det slutade trotts mina uteblivna mål 7-7. Detta måste göras om.   Så djävla kul helt enkelt. Å det mest otroliga var väl att ingen skadade sig, vi var ju allafall 32 pers. 



      


 


Idag blir det vila, har en liten känning av kanske träningsvärk tror jag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0