Dax för plugget igen

Jaha så var det då dags för jobb igen. Bara några timmar kvar. Trodde jag skulle ha värsta ångesten men känner bara förväntan. Ska faktiskt bli kul att jobba igen. Men fråga mig igen om några veckor om jag tycker det då med. Jag får ju en mjukstart eftersom Anders är hemma 2,5 vecka och skolar in ungarna på dagis. Sen kommer verkligheten ifatt och då gäller det att få rutin på sakerna, väckning, påklädning, lämning mm. Hujedamig!!! Men den dagen tar vi då.
Igår tog vi en tur till Hallsta i regnet och åskan. Vi var alla trötta eftersom det blev en sen natt och en tidig morgon pga Anders hemkomst. Filip visste inte hur han skulle reagera och visa hur mycket han har längtat efter sin pappa. Fortfarande "straffar" han honom med att ignorera Anders i vissa fall. Däremellan ser man hur han njuter när de båda leker eller gör andra saker tillsammans. Samma beteende hade han när Anders kom hem från Kina, är inte säker om han ska bli lämnad igen.
Idag for vi in till IKEA på morgonen och sen vidare till lekparken. I sommar har Filip övervunnit sin rädsla och nu klättrar han i hursomhelst i klätterställningen och åker i rörtunneln. Till hans lycka kom även Allis till lekparken med sin moster.
Nu är det snart dags att ta kväller. Allt är klart för morgondagen, väskan är packad, matlådan gjord och kläderna framtagna.
Jag är redo!!!


Kommentarer
Postat av: kim

åh, stackars fille. men det är väl ett normalt beteende i den åldern? har iaf hört om sånt förut :)

2010-08-11 @ 17:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0