Vimsig mamma

När Filip var på dagis åkte jag o Noel in till Erikslund och handlade lite till kryssningen på fredag. Åksjuketabletter till mamma och frukost till alla. Noel var på sitt jobbiga humör och ville inte ens äta mat. Så när vi kom hem plockade jag fram sittvagnen och byltade på oss kläder. Nu fick det bära eller brista. En helt ny värld öppnade sig för lillkillen och han tittade sig nyfiket omkring men efter en liten stund tog John Blund överhanden och han somnade gott. Jag fick en långpromenad som jag saknat. Med Filip var jag mycket ute och gick men eftersom Noel krånglat har det inte blivit av.

 

När vi hämtat Filip på dagis gick vi på det möte jag trodde var idag. Kommunens omorganisatiion är klar och idag skulle vi få veta VAR vi ska jobba till hösten. Efter en stund börjar jag fundera var alla är och inser då att det inte är förrän om en vecka, det är ju höstlov nu!!! Bara att traska hem med killarna. Filip ville gå hela vägen och tog sin lilla tid, det finns ju så mycket att göra och utforska på vägen hem. Men vad gjorde väl det, Noel sov gott och det var en fin höstdag.

   

Nu har jag lagat Pasta Carbonara al la Pernilla Wahlgren. Hoppas det smakar gott. Appropå Pernilla. Satt och läste hennes blogg när Filip nyfiket kommer o tittar.
- Men mamma där är ju du, säger han när han ser en bild på Pernilla. Bara att suga i sig. Av barn får man väl veta sannigen eller....

 Den smakade mer............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0