same, same but different

Nu är Noel utfodrad och Filips feber är tillbaka. Anders jobbar em idag så han kommer inte hem förrän i natt. Vi ska nog sova tidigt ikväll, tycker jag får se vad killarna säger.

I lördags var jag på klassträff. 20 år sen vi slutade nian. Kan det verkligen vara sant? Är jag inte bara 25??? Det är märkligt att det känns så hemtamt när man träffas efter så lång tid. Men det är ju de människorna som man växt upp med och delat vardag med i 10 år. Jag tror att alla föll tillbaka i de roller man haft under skoltiden och det blev en hel del minnen och skratt tillsammans. Kul att höra vad alla gör nuförtiden och man kunde se att många faktiskt gör det som de var intresserade av då. Det blev en lyckad kväll, iallafall på förfesten och under middagen. Sen splittrades alla åt olika håll. Dansade en stund men eftersom jag kände mig risig och trött så åkte jag hem ganska tidigt. När jag kom hem sov gossarna gott och det var skönt att det inte hade varit allt för jobbigt för Anders.
 Klassen i lekis 1979

 Klassen i åk 9 1989

   

Klassen idag 2009

Vi har fått en till liten surrkott hemma. Noel pratar i ett. Nu är det mycket dadadada, gagagaga, mamamama, nenenene mm. Han är tidigare i språkutvecklingen än vad Filip var medan Filip var tidigare med det motoriska. 
    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0