Jag törs inte, det är läskigt.



Igår var det fotografering på Öppna förskolan. Hade länge förhoppningen om att det skulle lyckas få båda killarna på bild men när det väl var dax drogs sig Filip ur. Det fick bli en bild på Noel istället. Det positiva var att för första gången kunde Filip berätta varför han inte ville ta kort. Han tycker det är läskigt. Ingen idé att utsätta honom för det då. Han tycker även att det är läskigt med mörker.

Noel o jag var på bio i onsdags och det skulle jag kunna vänja mig med. Passar även så bra eftersom det infaller när Anders jobbar em, men säg det som varar, nu ska de nog jobba dagtid igen.
Har ju skrivit om det positiva om emarbete men det finns ju även negativa saker. Det är jobbigt att få ihop nattningsproceduren varje kväll.
Har en kritisk timme här hemma 18.30-19.30. Då ska det plockas undan och förberedas, Filip o Noel ska göras nattklara, jag själv med för den delen, välling ska värmas och helst ska jag hinna umgås med Filip en stund. Har jag tur sover Noel en stund men när han vaknar är han ofta vrålhungrig. Klockan åtta är det sovdags och ofta somnar killarna (och jag med) ganska snabbt.
05.30 börjar dagen igen.
All heder till alla ensamstående som har det så här varje dag!!!

Kommentarer
Postat av: mormor

Vilka gullpluttar. Jag gillar inte heller att bli fotograferad. puss o kram

2009-10-23 @ 11:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0