Matchvikt

Nu har vi slagit födelsevikten med 35 gr. Idag vägde Skorpan 2850 gr. Hade gått upp 120 gr sedan i torsdags. Helt okej! Bvc sköterskan blev lite paff när jag berättade att han äter minst 8 ggr/dag men det var okej eftersom han fortfarande är så liten. Men det kanske blir lite ändring på det för i natt gick han från att äta ca 50 ml till ca 80 ml per gång. Nu kanske han är nöjd lite längre även på natten och inte bara på förmiddagen.
Han sover som bäst på förmiddagen, ca 2-3 timmar sedan glesar det ut sig under dagen. Han är mest vaken på kvällen mellan 21-23. Då är jag som tröttast. Men efter kvällsmålet vid ca 23 somnar vi gott. Då har jag Filip på ena sidan och Skorpan på andra.
Anders provade på att sova med oss i lördags men fick inte så mycket sömn. Han vaknade så fort Skorpan rörde på sig eller gnydde. Han får nog sova på madrass ett tag till.

Vad Skorpan ska heta? Just nu provar vi ett namn. Måste smaka och känna för att se om det passar. Med Filip blev det klockrent. Filip betyder hästvän och se vad han älskar. Det kanske finns några som hjälper till....

Jag vet iallafall en som lovade att hon skulle komma och hälsa på. Hade gärna velat att hon skulle fått träffa mina killar. Men jag tror att hon har haft ett finger med i spelet och hjälpt oss få dessa underbara grabbar. Jag tror även att hon är här ibland och hälsar på. Hon är så välkommen!!!

På tal om underbara grabbar. Om ni bara kunde få se när Filip pratar med brorsan. Han sitter och småpratar eller sjunger för honom. Ger honom nappen om han är ledsen och klappar honom på huvudet. Det är såna fina stunder och jag hoppas att de kommer bli de bästa vänner när de växer upp.


Kommentarer
Postat av: faster no 1

sätt in MÅNGA KORT på bäbisarna för jag kommer ju f*n aldrig iväg.. =(((



Snart är dom stora o slutar gymnasiet o då vill dom nog inte heja på sin faster.. baha...

man ska bo i västerås..



Boris, Lion, Svante, Tjatte,



Inte kevin o sånt som slutar på Y de är INTE BRA!!!!!!

2009-05-05 @ 17:12:20
Postat av: Morfar

Önskenamn: Gabriel, Samuel. Smaka på det!

2009-05-06 @ 06:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0