Kalas och vårsol



I fredags var det tänkt att vi bara skulle ta det lugnt jag och Filip. Men vid halv fyra ringde Ullis o Allis o undrade om vi ville hänga med på café. Självklart. Vem tackar nej till fika? Det smakade gott med hembakat och det var så mysigt. Hoppas folk går dit så det får vara kvar. Ungarna hade som vanligt kul tillsammans och nu lekte de med varandra. De skrattade och jagade varandra, åt av samma bulle mm. Ordningssamma Filip blev dock lite bekymrad när Allis inte gjorde som vi sa och ropade till henne: Allis, kom baka mej.   

I lördags var vi på teater, eller peater som Filip säger. Det var Clownen Ludmila och Håkan Fernkvist som spelade "När jag skulle sova över hos morfar". Återigen fick jag se hur försiktig och blyg Filip blir i sådana lägen. De andra barnen sprang omkring innan teatern men Filip satt brevid mig i soffan och väntade på Allis. Under teatermusikalen, teatern byggde på sånger, ville han sitta i mitt knä. Jag visste inte hur mycket han uppfattade men helt plötsligt så hörde jag hans underbara skratt från magen. Det känns så härligt att höra det. Då förstod jag att han var helt med på noterna. På slutet var han tom med och sjöng och hoppade. Sen sa vi hejdå till lammet innan vi åkte hem.

Efter mat och sömn gick vi till Träsket (mormor o morfar) på kalas. Där blev det mat, italiensk glass och sen Anders favortikaka, krämkaka från Håkans. En massa bus blev det naturligtvis oxå, både med Anton och farmor Gun. De här kusinerna kommer ha så kul tillsammans tror jag nu när de växer upp. En massa bus kommer det att bli!!!! 


Grabbarna på väg...

I söndags var det pappa + Filip dag. De tog verkligen vara på den underbara vårsolen. Det blev både skidor, bob, promenad mm. Tom gräsklipparen kom fram. Jag passade på att både handla och göra långkok. Har haft brist på fantasi när det gäller mat men fick en massa tips på jobbet. Så denna vecka blir det svensk husmanskost.

    


Kunde bara inte låta bli att handla dessa till vår brandbilskille. Snart knaske vädret tillåter oss att ha såna här på oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0