Storfiskare

Igår var jag ute med jobbet och anglade på isen. Det är nåt jag aldrig trott om mig, is och fiske. Är faktiskt riktigt roligt. Har alltid varit rädd att jag ska gå igenom isen och fiska ja, vad ska jag säga om det. Men tack vare min underbara jobbarkompis har jag fått en massa nya naturupplevelser och lärt mig en massa nytt. Han är en riktigt naturmulle och kan så ofantligt mycket så allt blir intressant. Kommer sakna honom nu när jag ska vara hemma. Om vi fick nån fisk igår, självklart. Vi hade ju storfiskarna med oss. 5 gäddor blev det och den största vägde 3,4 kg.



Kläder och Filip är ett kapitel för sig. Ofta går det bra med de kläder som jag lagt fram men ibland är han så envis att det är nåt speciellt han ska ha på sig eller att han ska välja själv. Han har fått en pyjamas som det är en cirkus på och den vägrar han ta på sig. Vi har försökt på olika sätt men det går bara inte.
Igår morse var en tvärtemot dag. Tröjan jag tagit fram dög inte utan han skulle ha morfars fotbollströja. När han satt på sig den kunde han inte ha byxorna hanhade på sig utan skulle ju ha fotbollsbyxorna. (shorts) Lyckades lura honom med ett par andra byxor och han var så stolt när han kom till dagis. Han visade glatt upp tröjan för alla och ville egentligen inte ha nån jacka på sig när de skulle gå ut. Trodde det bara var tjejer som skulle hålla på så här...

På dagis berättar de att han har börjat busa mer o mer. Från att ha varit ganska avvaktande och iakttagande så tar han för sig mer o mer. Men de säger att han gör det på ett fint sätt (hur man nu kan göra det), med glimten i ögat och ett leende i mungipan.
Nya bästisen heter Albin och de leker visst ofta. Med bilar, tåg mm. 

Idag är Anders i Stockholm hela dagen. Först mässa sedan ishockey. Så det blir jag o Filip och Let´s dance ikväll. Imorgon blir det teater och sen kalas. På kvällen blir det melodifestival. Har ingen egen favorit än men jag vet att Anders håller på Carolin af Ugglas. Får se vem som röstar rätt!!!

Kommentarer
Postat av: faster no 1

åh isfiske de e härligt ju..

2009-03-14 @ 08:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0