Svettiga dagar

Nu när Filips feber är borta igen så svettas vi av den stekande solen istället. Dagarna har varit fulla av bus och lek med mormor.
I onsdag kl 7.15 plingade det på dörren och de var här med byggställningen. Påhittiga Filip passade på att gå ut på trappen iförd pyjamas och blöja för att se när de lassade av. När jag gick och duschade stod han i köksfönstret men när de flyttade gjorde han det med. "Mi såg inget mamma" fick jag till svar när jag frågade vad han gjorde på trappan.
Så i två dagar har vi hållt oss hemifrån och då har mormor ställt upp. Noel har chockat oss genom att sova i vagnen och varit så nöjd och glad.
  
  bus med morfar
 Filip har tagit av sig skorna

Igår var det både 2 månaders läkarbesök och 22 års kalas. Det ena för Noel och det andra för Robin.
Läkarbesöket gick jättebra. Noel låg stilla och tittade sig omkring medan doktorn bände och vred hit och dit samt lyssnade och tittade. Allt såg bra ut och de tyckte att han var en mycket fin liten kille.

På kalaset bjöds det på smarrig jordgubbstårta och fotboll. Allt mycket uppskattat.
  

Idag stod det kusinlek och bad på schemat. Det är så kul att se dessa killar tillsammans. Ena stunden så tillrättavisar Filip Anton och nästa så gör han en massa bus själv medan Anton skrattar. Vilket utbyte de kommer ha av varandra. Två huliganer och en tredje som snart kan hänga på. Hujedamig!!
   

  kusinkram


 
Filip försöker sparka bollen högt upp i luften.


Noel vänder sig.

Snart kommer Anders hem och då ska det börja rivas tak. Tre dagars rivande i värmen. Pust! Jag tar killarna och går ner på Suradagarna istället. Men om jag får iväg Filip återstår att se. Han har väntat flera dagar på det här. Han ska ju få följa med upp på taket har Anders lovat. Måste ju se om Karlsson bor där...

Kommentarer
Postat av: faster no 1

att TV lägger på 5 kg visste jag men att mobilfoto lägger på 10 kg hade jag då f*n ingen aning om...

2009-06-26 @ 23:13:59
Postat av: Mormor



VILKEN TUR MORMOR OCH MORFAR HAR

SOM HAR ER ALLA TRE. LYCKLIGARE KAN

VI INTE BLI. VI NJUTER.

2009-06-27 @ 08:21:25
Postat av: Mormor



VILKEN TUR MORMOR OCH MORFAR HAR SOM

HAR ER ALLA TRE "HULIGANER" LYCKLIGARE

KAN VI NOG INTE BLI. VI NJUTER

2009-06-27 @ 08:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0