Sol i massor

Vilken härlig helg det har varit. Varmt o soligt. Men det negativa med det är att vi får en bastu inne. Måste flytta ner när gästerna har flyttat ut!

I lördags tog jag och Noel med oss mormor till Eskilstuna på en shoppingtur. Det var en mysig dag. Mamma o jag brukar ha det bra när vi är borta tillsammans. Inga pretantioner, utan vi tar det som det kommer. Lite mat o fika så är vi nöjda.
Det blev en hel del handlat. Kul att få handla lite kläder till sig själv men lika kul att hitta nåt till killarna.
Noel skötte sig bra. Han vill ju helst sitta i famnen och vara med men nu låg han tom med nöjd i vagnen och tittade. Fick ett härligt ögonblick med honom när han visade att han blev glad när han såg mig. Han började skratta och prata och vifta med armar o ben. Då blir man varm i modershjärtat.

Igår överraskade vi min farmor och tog med henne till Taxinge. Där anslöt även min faster Elisabeth och Magnus med familj. Har ni aldrig varit där och fikat - gör det. De har ett gigantiskt utbud och det smakar underbart. Grabbarna tittade på djur och arbetsfordon, lekte i lekparken, spelade fotboll och kunde springa av sig på de enorma gräsytorna. De tittade båtarna som for förbi och hann väl fika en lliten stund. Filip hade själv valt tårta och den mumsade han glatt i sig. Såg ut att smaka gott.



De tre musketörerna



sommar=jordgubbar



Filip har ritat av sig själv. Längst upp i hörnet har han ritat farmor Gun och Elisabeth.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0