kajaktur med mina jobbarkompisar hos Totta i Söderbärke

Så här härligt kan man ha det en måndagseftermiddag då man jobbar med mig. Visst fick vi betala men vi kom iallafall iväg tillslut och trotts vädret. Vind å regn vad gör det..

Lite förberedelser inför turen, några av oss hade inte paddlat mycket så inpassning och torrpaddling först...

         

Sen bar det iväg ut på barken i nära meterhöga vågor, (då tog inte jag fram kameran), och en liten rundtur söderut.

     

När vi kämpat i motvind och en kort regnskur så kom vi till Totta lilla sjö som han ar vid när han växte upp, kul med tjuvfiskehistorier osv..
     

Sent men väl behövligt blev det mat på "pipiisland" som bärkingarna kallar den å måsarna var inte glada, undrar varför...
   (notera ölen bakom) 
   


Detta bjöd köket på och gissa om det var gott!!!

Och på dessa bilder vill jag att ni noterar att solen skiner....
       


En riktigt skön eftermiddag på jobbet!!!

Kommentarer
Postat av: faster no 1

eh ok jag försökte notera men de gick inte...

2009-06-18 @ 04:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0