Det är bara så

Tänk att det alltid ska följa en jobbig natt efter en jobbig dag. Så var det igår. Noel hade bestämt sig för att inte sova om han inte fick vara hos mig och då passade Filip på att göra en massa hyss. Vad gör man inte för lite uppmärksamhet!?! Vädret var emot oss så ut kom vi inte heller. Filip har dessutom lagt sig till med en massa uttryck somjag alltför väl känner igen.

Ex. Noel ligger i sitt gym och leker. Filip börjar snurra runt på gymmet och Noel blir ledsen. Jag undrar vad Filip gör och han svarar: "Det gör inget mamma, det bara blir så ibland."

Allt man ifrågasätter svarar han; "Det är bara så!" Så är det inget mer med det.

En kväll vid matbordet började Filip göra bubblor i vattenglaset. Jag tittade på honom och då sa han;
- Jag får göra bubblor hemma inte på dagis säger Anki.
- Du får inte göra bubblor hemma heller, svarar jag.
- Jo, det säger Anki, kontrar Filip.

Det fröknarna säger på dagis tar han visst på allvar. Ska kanske ta hjälp av de? Det är väl tur att han lyssnar där och trotsar hemma. Ganska sunt beteende.


Anders visade Filip att man kan ha vatten i kaffebryggaren, så nu bryggs det mycket kaffe!!!

Natten ja, vad ska man säga. Ibland undrar man varför man skaffade barn. Inte var det för att man skulle sova bättre iallafall! Men när de skrattar o ler och man får en bamsekram o puss vet man!!!

Kommentarer
Postat av: faster no 1

ett livslångt åtagande...

se bara på våra föräldrar sp, får ställa upp i tid o otid och hjälpa till , aldrig blir man av med de..



Så dressera dom redan nu till självständiga så får ni ha maten i kylen för er själva sen när dom är utflugna...

samt chokladen...

2009-06-06 @ 07:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0