Tor och hans häst

Äntligen kom det lite regn. Det blev genast lite svalare och lättare att andas. Tycker lite synd om snickarna som är därute i spöregnet. Vet inte vad de föredrar, regn eller tryckande sol?

Idag har mormor o morfar pojkarna så jag passar på att städa och tvätta. Tänkte även hinna med att handla litegrann. Vad fort det går att bli färdig när man inte har nån som pockar på ens uppmärksamhet. När jag är klar väntar det mat vid dukat bord. Kan det bli bättre?

Igår blev det lek med Anton hemma hos mormor o morfar. Killarna passade på att leka med vatten och jaga varandra. Det lyser bus i Filips ögon och han vill gärna spruta vatten på en. Han har kommit på att vattenslangen är perfekt för såna saker.

   vattenlek

  Filip har fått napp i poolen

   Kusinbus

Det är tur att kusinerna inte kom på samma avdelning på dagis. Stackars Anton skulle nog inte ha en lugn stund för Filip skulle nog tala om för honom vad han får och inte får göra.

 Noel gosar med sin elefant.

Filip tycker det är spännande när det åskar. "Nu kommer hästarna", ropar han. Jag berättade för honom att det är Tor som är ute och åker häst o vagn så det dundrar och blixtrar. Det var en sak jag fick berättat för mig eftersom jag själv inte är så förtjust i åskan. Men när Filip är i närheten är det bara att låtsats vara lugn. Det har blivit mycket bättre med mina rädslor, åska och hissar, men det är inget jag tycker är speciellt kul. Tycker inte om känslan att bli instängd och inte kunna ta sig ut. Men nån gång kanske jag kan gå ner i gruvan.... eller paddla kajak.

Kommentarer
Postat av: Emma

Skönt för fröknarna om inte annat att de är på olika avdelningar;-)

2009-07-03 @ 13:07:54
Postat av: faster no 1

de där med spruta vatten på folk kunde hanr edan förra året...



=)

2009-07-04 @ 12:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0