Morgonstund har guld i mun

Gomorron alla sjusovare.
Här sitter jag med en liten krabat som är pigg och snacksalig. Själv är jag en aningens trött men mycket piggare än igår. Då var Noel vaken nästan hela natten och pratade och då blev det inte så mycket sömn.

Filip och Anders har varit på golfbanan och testat på det livet. Filip blev mest besviken när han inte kom i hålet på fösta slaget.

 

Noel har hunnit bli tre månader gammal och vill helst sitta eller stå. Vet inte om det är tänder på väg men nu ska det gnagas på våra eller sina egna händer. Han växer och gror och nu är det dax att börja byta ut 56 till 62. Killen ålar och tar sig framåt eller bakåt. Snart är det inte en lugn stund.

   

Hade besök av Allis och hennes familj i fredags. Mycket bus blev det! Nu när Filip gör nåt bus säger han att det får man göra för det gör Allis. De två kompisarna lär varandra mycket tok. Men det är väl så det ska vara, ständigt utbyte av lärdomar.

    

I lördags åkte vi till Lisjöbadet med släkten. Vattenkrig och bollek stod på schemat. Vattnet var varmt och dolrn dkrn. <en riktig sommardag alltså. Alla njöt vi på vårat eget sätt. Noel passade på att vända sig från rygg till mage och blev så förvånad att han snabbt vände sig tillbaka igen. Morfar lekte kommunalarbetare och fastnade i sanden. Filip fick gräva fram honom.

   

  

Morgonmys med mina pojkar. Behöver jag skriva mera?

    

I söndags åkte jag och mormor med grabbarna till Parken Zoo. Där träffade vi Anton, Emma och Elin samt Allis med familj. Filip ville se lejon och tigrar och mormor ville se apor. Det blev det. En tur med minitåg hanns oxå med innan regnet kom.

  

Jag och Filip åkte Fantomenbåtar så jag blev alldeles snurrig. Mormor fick klättra i Fantomenland. Sen tog vi oss till karusellerna där Allis väntade. Äntligen fick de åka Kålmasken. Den ville Filip åka redan förra året och nu var det dax. Vi åkte flera gånger innan hann var nöjd. Hann även åka några andra karuseller och fiska ankor innan vi gick till bilparken. Vilken lycka! Filip fick köra bil på vägar och i rondeller. Han körde runt, runt, runt. När han blev för nyfiken hamnade han i diket. Hade en sån tur att vi blev tipsade om en bil som pengarna inte tog slut i, så Filip kunde köra länge, länge.
Det var även här vid bilarna som kändiskrock två var. Helt plötslig stod Linus Wahlgren där med sin dotter som oxå ville åka bil.

    

Sen var det lagom med glass innan det blev musikföreställning "Hujeda mig". Filip var med och skrattade och lyssnade. Sången fick jag stå för. Noel sov gott i mormors famn.

  

Storgolfaren!

 

Noel ålar.

 

En av Filips favoriter. Karlsson på Taket.


Kommentarer
Postat av: mormor och morfar

Vilka härliga dagar. Inget går upp med att få var så nära barnbarnen och vi har tur vi har TRE stycken.

Hujedamej men det gäller att vara på topp.

2009-07-21 @ 06:29:49
Postat av: robin

ni är så fina mina kusiner!

KRaam

2009-07-22 @ 23:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0