26+1

Nu har jag varit hos Birgitta, barnmorskan, igen. Hade det bästa blodtrycket hittills trots att jag var så nervös innan. Kanske det är bra att vara lite hängig så att jag inte orkar tänka på det. Idag var det flickljud på hjärtslagen så vi får väl se.. Har precis ätit thaimat så jag känner mig lite mätt. Var tvungen att åka tillbaka till jobbet för ett möte och skolans korv o mos lockade inte.
Det gick bra att lämna Filip på dagis idag. Han spottade tutten och slängde kanin, gav mig en puss och kram och slängde sig sedan om halsen på både Helena och Susanne. Då kan man åka till jobbet lugn och harmonisk. Älskar verkligen personalen på Brumma, de gör ett fantastiskt jobb. Fattar inte hur de orkar. Vet hur det var att jobba på småbarnsavdelning. Alla i samma ålder och utvecklingsfas, mycket trots och egen vilja. Men visst det ska jag villigt erkänna, det året var bland det bästa i min dagiskarriär. Trots allt slit så gav det så otroligt mycket tillbaka. Barn i den åldern både ger och tar hämningslöst. De visar vad de känner!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0