Trång jacka

Nu börjar jagckan bli för trång och än verkar inte vintern ge sig. Burr burr.... Märkte det särskilt igår när vi åkte till Björnön med jobbet och skulle vara ute hela dagen. Nu vill jag ha vår!!!!!!!!!!

Magen växer och mår bra. Jag oxå och tröttheten som ibland bara slår ner som ett blixtnedslag är helt normal. Ingen järnbrist så bara vila när jag kan. En pigg bebis är det i magen som gärna vill tala om att den är där inne. Ibland känns det som en torktumlare. Det bultar och far runt så hela magen rör sig. Hjärtljuden tyder ännu på en flicka. Eller så är det en livlig pojke. Filip brukar knacka på magen och ropa på bebisen. Då blir det alltid mer liv i magen. Nu har han tom lagt örat  mot magen för att höra bebisen. Han är så gullig. Han kommer bli en underbar storebror tror jag. Igår berättade han att bebisen skulle få åka till farfar upp i Norrland och sova i stora sängen uppe vid trappan. Själv skulle han sova i sin säng hos farfar.

Filip ja, han har gett oss några sömnlösa nätter för nu är han mörkrädd och rädd för spöken. På dagis läser de stora barnen om Tummen och då kommer spökena när det blir mörkt och månen är framme. Allt detta har Filip berättat om men sagt att det varit Spöket Laban så vi har inte förstått nåt. Men sen kom Anki på dagis på det. Så nån av de stora barnen måste berättat det för honom.

 

Igår berättade Filip att han heter Filip Hampus. Jag var på väg att säga till honom för att han gjorde nåt dumt och ibland säger jag Filip Hampus Edmund Galin när han inte lyssnar, så han gjorde det väl i förväg. Både jag o Anders såg lite chockade ut. Nu får man veta vad man säger och gör för just nu är han en liten härmapa. Så alla fel och brister kommer fram i dagsljuset. Inte alltid så kul att se eller höra de tokigheter man gör eller säger.

Kommentarer
Postat av: faster no 1

Ja spöken är inte roliga...

Man kan jaga bort dom med en nattlampa...



2009-02-21 @ 07:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0