Sportlov

Ja vad ska man göra när man har sportlov om inte ut o sporta. Inte så lätt med en mamma som har en bebis i magen men vi gör så gott vi kan. Så i morse kl halv nio gick vi till mormor, där träffade vi Magnus o Anton, och sen gick vi till pulkabacken. Tyvärr hade det kommit så mycket snö så jag kunde inte åka stjärtlapp utan vi fick spåra med pulkan istället. Jag o Anton åkte ikapp med mormor så snön sprutade. Jag försökte även dra Anton nerför backen och det gick ganska bra, han åkte bara nästan över mig.
       
Sen blev det fika o lek hemma hos mormor o morfar. Anton är en riktig buskille. Han skulle ha allt som jag hade och sen gjorde han en massa bus med mormor.
 

Nu är jag inte rädd för Anton längre. När han blir för närgången ger jag honom en annan leksak eller säger åt honom att hämta nåt. Han är min lillkusin och jag måste ta hand om honom. Sånt gör man när man är stor. I sommar ska vi bada och ha kul, han o jag!!!

 Här hjälper jag mormor att laga mat.

I natt har jag sovit i min stora säng i mitt rum. Det var spännande men lite otäckt så mamma fick ligga på en madrass på golvet. Då sov jag gott. När vi vaknade hade pappa åkt till jobbet.


Nu är jag en storsimmare i badkaret. Jag doppar huvudet själv och sen ska det simmas. Måste ligga i hårdträning inför beach -09.
   

Morsning korsning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0