"hoppa med moho"

Vaknade i söndags och pappa undrade om mamma var shoppingsugen. Mamma sa att det skulle hon kunna bli och jag tyckte det var toppen. "hoppa med moho, pippi" ropade jag. Så jag ringde till mormor o morfar o frågade om de ville följa med till Eskilstuna och shoppa. Det ville det gärna. Så när vi hejat på Sverige och sett till att de fått guld i skidskytte och sjungit "mamonalsången" (jag måste lära mig den på dagis först för jag kunde inte den) så åkte vi iväg.
Det blev en hel del handlat till mig. Mormor var visst sugen på att handla. Fick bla en snygg vårjacka och en tröja. Valde själv en Bert o Ernie t-shirt som jag genast tyckte om. 
Mamma fick oxå nya tröjor, fast det var byxor hon mest behövde. Hennes mage har växt så mycket så den ser ut som en stor boll. Tänk att det ligger en liten bebis därinne. Mamma brukar klaga ibland när bebisen sparkar och lever rövare därinnne för då kan inte hon sova. Och ibland drar det så mycket så att hon inte kan gå. Då får jag vänta på henne. Men mest är det spännade när magen rör på sig. Jag brukar pussa och klappa den för då brukar bebisen knacka tillbaka.
Idag lämnade pappa mig på dagis men allt blev fel för mig. Fel bil, fel fröken mm. men mamma tyckte det var skönt att få en liten stund för sig själv innan jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0