Hjälpredor

Igår började jag med Filips lekrum och till min hjälp fick jag två "hjälpredor". Filip plockade ut allt jag plockade i och Anders låg på soffan och tittade på. En liten kojhörna under trappen kom till av en slump till Filips stora förtjusning. Nu ska bara det stora bordet bort så att det finns en massa golvyta till bandy- och fotbollsspel samt att krypa i tunnlar och köra omkring med diverse cyklar. Min önskan är en stor matta på golvet så att det dämpar ljudet och det blir lite varmare.
  
Vi tror att Filip är inne i nån separationsfas just nu för han reagerar så stark när nån av oss åker iväg. Han blir så förtvivlad och ledsen så det knyter sig i hjärtat på oss. Ibland får vi känslan att han är rädd att vi ska lämna honom. Det går jättebra att lämna på dagis men det tror jag är en sån vanlig regelbunden grej och den kan han, men så fort han inte förstår vad som ska hända blir han så fundersam och brydd. Han vill gärna ha koll på var hela famlijen är och när han vet det så går det oftast bra.

I dagsläget vill Filip ha en lillebror som hans kompis fått. Han ska heta Leo eller Anton.

Sen vill vi alla passa på att gratta Morbror Magnus som idag fyller 33 år!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0