städning

Idag viker jag dagen till städning. Nu är det Filips tur att inte må så bra så vi tar det lugnt. Får passa på att städa och röja för på lördag är det ju kalas.

Redan igår klagade Filip på att han inte mådde så bra så han fick vara hemma från dagis. Åkte upp till Öppna förskolan för att hämta Noels kort (de blev så bra) och då tyckte Filip att vi kunde vara kvar o leka en stund. Så Noel fick vara med på babyrytmiken och Filip leka och pyssla en stund. Sen blev det en lugn eftermiddag.


Ser ni vad Filip har skrivit. Sitt namn. Blev lite förvånad när han skrev så bra efter mig.

Igår kväll var jag på teater "Mig äger ingen". Älskade boken och teatern var bra. Lite lång kanske men gripande. När jag kom hem (22) hörde jag små lätta fotsteg i trappan och visst var det Filip som ännu inte somnat. Stoppade om honom i sängen och ganska snart sov han gott. Vet inte hur man ska få honom att slappna av och lita på att jag kommer hem igen.

Att mina pojkar är olika är konstaterat. Filip var lugnet själv medan Noel är mer krävande. Ett tydligt tecken är hur man leker med saker. Filip låg lugnt och tittade på bamsemobilen medan Noel hanterar den så här.



Ska försöka ta vaccination idag. Blir jag dålig av den hinner jag bli kry innan Anders åker till Polen.

Ha det gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0