Lång fredag

Ja igår blev det en låååååång fredag hemma hos mormor o morfar. Jag hade så kul så jag ville aldrig gå hem.
Vi kom dit vid lunchtid och då träffade jag min kusin Anton och hans familj där. Jag och Anton lyckades av en slump hitta ägg som påskharen hade gömt i mormors skåp. Sen hade han även lagt paket i badrummet. Vilken lyckad start på den här dagen. Jag fick ett memoryspel och mecano.
 

Sen blev det mat och en massa lek och bus. Jag spelade memory med mormor, ritade med morfar, spelade orgel med Anton mm. Men det var lite dåligt med knäppande med kameran så det var bäst att jag tog över.
   

Jag och Anton lekte en massa. Men när jag ville var i fred så lurade jag honom att han skulle gå till hans mamma o pappa eftersom de ropade på honom. Man fick visst inte luras sa de stora men jag tycker att jag var smart. Då behövde jag inte vara elek mot honom samtidigt som jag fick ha leksakerna ifred. Vi lekte även jaga med mormor i hallen.


På kvällen blev lite hungriga igen vi killar så då åt vi lite mera mat innan det var dags att gå hem. Äntligen fick jag bygga med mecano. Mamma hjälpte mig bygga en motorcykel med sidovagn som hon blev stolt över, pappa blev nog mest förvånad att hon klarade av det. Nu på morgonen har jag justerat den.


Nu är det dags att ta på sig jobbarbrallorna. Ska till Emellie och Joel och lägga om taket.

                                                                                                                                     Puss i påsk / Filip

Kommentarer
Postat av: faster

Ja du Filip jag hade med en lååååååååång fredag med mina nya grisar.Jag åkte till jobbet kl 6:45 och kom hem 20:20 så är det när grisarna får bäbisar,man måste passa dom lite(mycket).Snart är det ju mammas tur att få en men det får dom passa på sjukhuset jag har ju fullt upp med mina 450 st nyfödda små grisar.

Glad Påsk

2009-04-11 @ 11:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0