Kalas

Förmiddagen igår spenderade vi hos mormor o morfar tillsammans med Anton och Magnus. Det slutade med att båda kusinerna stod på varsin stol och diskade. Tänk vad lite vatten kan roa små pojkar.

Igår eftermiddag var vi på kalas hos faster Sussi. Det var en spänd Filip som inte riktigt visste vad som skulle hända. Han varvade aldrig ner och somnade därför inte. Väl hemma hos Sussi släppte blygheten ganska snabbt och han busade med både katter och kusiner.
   
När Filip släpps lös med kameran vet man aldrig vad som är målet. Amanda var ett givet mål idag. Självporträttet likaså.


Kan katterna så kan väl jag.

På hemväg somnade Filip bums och sov gott. På kvällen spelade han och farfar bowling.

Redan kl 8 i morse tyckte Filip att vi skulle åka hem till mormor o morfar och gå till lekparken. Han skulle få vara hos de medans jag skulle till barnmorskan. Halv nio var vi där och fick morgonfika och byggde med duplo. Sen kom kusin Anton med familj och då gick grabbarna ut med mormor och lekte i sandlådan mm.


Medan jag var till barnmorskan plockade Filip blåbärsris med mormor. Det visade han stolt upp för mig när jag kom hem igen.

Hos barnmorskan var allt bra förutom att blodtrycket gått upp lite igen så mer konkret vila är ordinerad. Så nu är det väl bara att lämna in ledighetsansökan och inse att det inte blir nåt mer jobb på ett tag.

När jag kom hem igen var det full fart i köket. Morfar o Filip gjorde potatismos, Anton o Magnus provsmakade korv och mormor stekte köttbullar. Man brukar väl säga att ju fler kockar desto sämre soppa men i det här fallet så smakade maten supergott!!!

Nu ska vi varva ner en stund innan vi ska krypa till kojs.

Kommentarer
Postat av: faster no 1

skoj se sötungen....

2009-04-06 @ 21:10:55
Postat av: Sussi L

Hej fam Galin. Vilka fina bilder på grabbarna. Skönt att skorpan växer som han ska. Men har inte "kraken" fått nåt namn än ;-) Sköt om er och njut av vårvärmen. Kramis/S

2009-05-01 @ 11:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0